Денят, който всички потребители очакват с нетърпение, безспорно е Черният петък. Търговците също усилено се подготвят за него, за да могат да оправдаят немалкото очаквания на клиентите, които стават все по-взискателни. Наемат допълнително персонал, планират атрактивни промоции, влагат сериозни средства в рекламата им, увеличават количеството и разнообразието на предлаганите от тях стоки.

Но какво се случва, ако електронният ви магазин не е подготвен технически за засиления трафик, който го очаква в деня с най-големи продажби в годината и бележещ началото на коледните промоции? От съществено значение е да обърнете внимание на хостинга и сървъра преди подобни дни с повишени продажби, за да не претърпите не само големи финансови загуби заради неработещ сайт, но и за да не пострадат имиджът и доверието в бранда ви.

Кои са обаче стъпките, които биха гарантирали стабилност на сървърите, и на какво да обърнете внимание по техническото ви представяне пред клиентите, за да се справите с предизвикателствата на Черния петък? Специалистите от Delta.bg предлагат няколко съвета, които дават сигурност в успешното преминаване на промоционални кампании като тази:

  • Не забравяйте, че хората обичат бързите сайтове. По данни на Google от 2019 г. оптималната скорост, с която трябва да се зарежда електронният магазин, е 2 секунди. Това важи и за мобилните версии на сайтовете, чрез които все повече потребители предпочитат да правят своите покупки. От технологичния гигант посочват още, че 53% от посещенията на сайтовете са прекъснати от самите потребители, ако на мобилния сайт му отнема повече от три секунди, за да се зареди. Затова не подценявайте скоростта, с която се зарежда уеб страницата. Дори във физическите магазини купувачите често отиват при конкуренцията, за да избегнат прекалено дългото чакане.
  • Уверете се, че вашият сървър е добре подготвен. Натовареността, която той ще поеме по време на кампанията, не е стандартната и не бива с цел оптимизиране на разходите да подценявате този фактор. Затова не пропускайте да се консултирате с IT специалистите, които се грижат за вашия сайт. Те трябва да са информирани, че предстои екстремно натоварване, за да анализират текущото състояние на инфраструктурата и софтуера и да подготвят сървърите ви. Само така те ще могат своевременно да реагират в критична ситуация.
  • Сървърите, които биха издържали засилен трафик, съответно са и по-скъпи, което често кара търговците с цел оптимизация на разходите да избират нискобюджетен хостинг план. Обикновено той не може да издържи големите натоварвания и води до сривове на сайта, което от своя страна може да доведе до пропуснати ползи за бизнеса. Не е необходимо да купувате и наемате дългосрочно сървъри, които биха издържали подобно пиково натоварване, тъй като на база целогодишното потребление на сайта ви това може да се окаже нерентабилно. Търсете балансираните решения и индивидуалния подход към вашия бизнес, какъвто може да ви предложи Delta.bg.
  • Обмислете използването на т.нар. облачни виртуални сървъри. Едно от техните предимства е, че в моменти на засилен трафик лесно и сравнително достъпно можете да закупите допълнителен ресурс. По този начин няма да натоварите бюджета си на целогодишна база и реално ще плащате допълнителния сървър само в моментите, в които имате реална нужда от това.
  • Заложете на добро кеширане на данните, защото така ще можете да подобрите производителността на електронния си магазин неколкократно. В пиковите периоди кеширането ще разтовари сървъра от обслужване на постоянни заявки към базата данни. Това е специфична материя, затова е за предпочитане да се обърнете към професионалисти в областта. Със своя доказан опит в това направление Delta.bg ще анализират нуждите на сайта ви и ще предложат варианти за оптимални резултат на вашия бизнес.
  • Добър вариант е и използването на CDN (Content Delivery Network). CDN-ите са мрежа от сървъри, разположени на множество места по света, които кешират статичното съдържание на сайта ви в най-близката до потребителя точка, с което ускоряват изключително много зареждането на вашия сайт.

Добрата и навременната подготовка за кампании като Черния петък и коледните празници е в основата за тяхното успешно протичане, съветват от Delta.bg. Добре е тя да започне поне месец по-рано. От съществено значение e да имате предварително подготвен както технически, така и бизнес план за действие в извънредни ситуации. При евентуална неблагоприятна ситуация това ще ви гарантира не само да сведете до минимум загубите си, но и да можете бързо и адекватно да защитите репутацията на вашия бизнес.

Уверете се, че вашият сайт може да запази добре работещи своите функционалности дори когато изпитва в пъти повече от типичното натоварване на трафика, за да избегнете прекъсвания или забавяния на сайта. Важно е да се посъветвате с професионалисти в сферата и да не подценявате хостинга при цялостното бизнес планиране на промоционалните кампании. Това ще ви гарантира сигурност и висока успеваемост в продажбите.

"След като преместихме сайта в Delta.bg, той започна да се зарежда изключително бързо. На първия Луд петък, след като преместихме магазина, реализирахме 3 пъти повече продажби, отколкото предишната година, а в случай на проблем, съпортът на Delta.bg реагира бързо и адекватно, дори и в 2 часа през нощта", казва Анелия Петришка, ръководител на най-големия онлайн магазин за детски играчки в България - Хиполенд. Някои от другите големи брандове, които вече са се доверили на услугите на Delta.bg, са Технополис, Dir.bg, bTV Radio, ebag.bg, IVET.BG и Аптеки Санита.

Ако се чувствате несигурни кое е оптималното решение за хостинга на вашия бизнес и искате сайтът ви да остане стабилен по време на Черния петък - възползвайте се до 20 ноември от безплатна консултация със специалистите на Delta.bg. Заявка за безплатната консултация може да направите тук.