Докато пътешествениците вече започват да планират пътуванията си за лятото, един нов доклад разкрива най-новите тенденции в пътуванията, като акцентира върху възможността за семеен туризъм като една чудесна бизнес ниша. American Express Travel публикува своя годишен доклад за глобалните тенденции в пътуванията за 2025 година, а една тенденция - именно за "семейни пътувания", опитва да накара пътешествениците да прекарват качествено време с любимите си хора.

"Пътуващите, особено Милениалите и Gen Z, са мотивирани да резервират обмислени, смислени пътувания тази година. "Fam travel" е тенденция за няколко поколения заедно: баби, дядовци, родители и деца, всички да опаковат куфарите си", коментира Одри Хендли, президент на American Express Travel.

Снимка 656849

Източник: iStock

58 на сто от родителите от поколението на милениалите и от GenZ планират да заведат цялото си семейство на почивка, констатира докладът.

Защо резервирането на самолетно пътуване стана толкова... разочароващо

Защо резервирането на самолетно пътуване стана толкова... разочароващо

"Несигурността е едно от най-големите предизвикателства за пътуващите със самолет в момента"

"Качествено прекараното време" е посочено от 89% от тези родители на хилядолетието и поколението Z като основна причина за ваканцията. Междувременно 24 на сто казват, че водят със себе си цялото семейство заради гледането на малки деца.

Когато става въпрос за планиране на маршрути, по-младите членове на семейството поемат водещата роля. Те планират и разходите.

68% от родителите казват, че децата им участват в планирането на дейностите по време на семейното пътуване.

Пътуване в търсене на корените

Една друга тенденция, известна като "пътуване в търсене на корените", набира скорост, особено сред американците, които се впускат в пътуване за изследван не своя произход, когато резервират ваканции.

"Този вид пътуването е по-разпространено сред по-възрастните поколения. Те също така разполагат с финансите да подкрепят подобно пътуване и често канят други членове на семейството да се присъединят към тях", коментира пред Fox News Digital Адам Дъкуърт, президент и основател на Travelmation.

И Лисабон застана срещу масовия туризъм: 60 на сто от къщите вече се отдават за краткосрочни наеми

И Лисабон застана срещу масовия туризъм: 60 на сто от къщите вече се отдават за краткосрочни наеми

Подобна е ситуацията в Испания, Япония и Италия