Пътуващите със самолет се чувстват все по-затруднени и това не се дължи на предложенията за Wi-Fi по време на полет или опциите за легнала седалка. Те са твърде заети да навигират в лабиринта от скрити такси и политики за основни неща като избор на място или багаж. А накрая се разочароват, става ясно от нови данни от туристическата платформа Travelport, цитирани от USA Today.
В наскоро публикувания доклад на Travelport за модерната търговия на дребно за 2024 г. над половината от 1659 респонденти - от Германия, САЩ, Южна Африка и Обединеното кралство - казват, че безбройните опции за пътуване, от тарифи до пакети и марки, са станали "сложни и трудни за разбиране". Това, което всъщност интересува пътниците, са разрешен багаж, анулиране и промени в полети, както и безплатен избор на място.
От пакетни оферти на авиокомпанията, които ви позволяват да изберете мястото си и да носите ръчен багаж (срещу допълнително заплащане, разбира се) до пакети за хотел и полет, пътниците трябва да отсеят повече възможности за избор от всякога. Travelport изчислява, че пътниците са изправени пред 10 000 предложения в сравнение с около 500 през 2010 г.
"Несигурността е едно от най-големите предизвикателства за пътуващите със самолет в момента", коментира Джен Като, главен маркетинг директор на Travelport.
Анкетираните пътниците казват, че прекарват над четири часа в сравняване на цени и в търсене на най-добрата сделка, сочи докладът. През 2013 г. хората са разглеждали 38 уеб страници, преди да резервират своето пътуване, докато сега те са до 277 уеб страници - от платформи за резервации на трети страни до официалния уебсайт на авиокомпанията или хотела. Около 80 на сто са установили, че сравняването на тарифи от различни авиокомпании отнема много време.
Източник: iStock
И след цялото това проучване почти 71% от респондентите казаха, че все още не се чувстват уверени в своята резервация.
"Може да е по-лесно да претеглите десет наистина силни опции, които са идентифицирани специално за вас, вместо да разглеждате 100 опции, които имат някакъв основен елемент от това, което търсите, но не всичко", допълва Джен Като.
Според проучването най-голямото предизвикателство, пред което са изправени пътниците, са скритите такси - две трети от респондентите казват, че са твърде много. Те могат да варират от задължителна курортна такса до допълнително заплащане, за да носим повече от един личен артикул като раница по време на полет. Освен всичко това, за пътниците резервирането на полети вече се оказва два пъти по-трудно от настаняването.
Spotlight
на 29.09.2024 в 20:02:24 #1Ще споделя една публична "тайна" как да се търсят билети. Ако сте решили да пътувате и проучавате възможностите за билети., НИКОГА не търсете тези оферти с компютъра и мрежата към която е свързан, ако е този от който ще закупите билетите. Отбележете си добрите оферти и след това ги закупете от друг компютър и друга мрежа. Ако ползвате същия, ще бъдете "приятно изненадани" как цените изведнъж са се увеличили при следващото ви "влизане" в сайта. Също така има разлика дали ги търсите събота/неделя (по-скъпи са) или през седмицата. Запознайте се със сайтовете (четете рецензиите за него) преди закупуване. Защото ще закупите билет и след около час-два ще получите обаждане, че няма свобони места за полета, който сте закупили и ви дават опция да доплатите и да ви предложат друга оферта. Т.е. цялото търсене започва от начало. В последно време закупувам директно от сайтовете на самолетните компании с които ще пътувам. Оказа се, че не са по-скъпи, а и информацията за таксите е по-ясна. Става въпрос за далечи пътувания.