Потребителите в Китай са похарчили 116,8 милиарда долара за луксозни стоки през цялата 2015 г. Това се равнява на стойността на 46% от този тип продукти, в които влизат кожени изделия, козметика и електроника, изчисляват от пекинската фирма Fortune Character Group, цитирани от Mashable.

По данни на правителството във втората по големина икономика в света 120 милиона китайски туристи или едва 1% от населението са били на почивка на друг континент през изминалата година и са допринесли с 12% за приходите в индустрията в глобален мащаб.

Много от тях избират да пазаруват в луксозни бутици в чужбина, тъй като в страната внесените такива продукти са много по-скъпи. Само през 2015 г. техните цени са били с 68 на сто по-високи от тези в САЩ и Европа.

Това беше и основната причина за затварянето на редица бутици на производителите на луксозни стоки, като тези на марката Louis Vuitton в Гуанджоу, Харбин и Урумчи. През последните две години това се случи и с търговски обекти на Burberry, Hermes, Armani и Prada.

Други обаче жънат големи успехи в азиатската страна. Технологичният лидер Apple агресивно разширява влиянието си там през последната година. От компанията са си поставили за цел до средата на 2016 г. магазините им в Китай да станат 40.