„Частници вдигат заплатите", четем от първа страница на „Стандарт"
Напук на кризата частните фирми вдигат заплатите. През последните две години възнагражденията са скочили с над 25%, сочат данните на статистиката. През септември 2008 г. частниците са давали средно по 484 лева, а сега вече плащат по 609 лв. За сравнение държавните чиновници се радват едва на 9% увеличение за същия период.

Повечето предприемачи съкращават работници, но вдигат парите на най-ценните си кадри.

В момента най-добре платени са енергетиците. Близо 300 000 души обаче са останали без работа за последните две години, откакто кризата удари  България.

През летните месеци много хора намериха препитание, но през септември заетите отново са паднали с близо 30 000 души спрямо август.
Още по темата от „Стандарт"

„Полицаите и военните работят с 13 г. по-малко за двойни пенсии", информира от първата си страница „Сега"
Почти два пъти над средните пенсии за страната получават военни, полицаи и някои служители на съдебната власт срещу 13 години по-малко стаж, показва справка на НОИ, изготвена за "Сега". Те са най-привилегированите при пенсиониране лица в държавата. Още по-скандалното е, че тези служители не плащат нищо за привилегиите - осигурява ги държавата, вземайки пари от данъците на всички работещи.

През 2010 г. младите пенсионери са взимали над 443 лв. месечно, докато средната пенсия за страната е едва 262 лв. За сравнение - средната пенсия на работещите в I категория като миньорите е колкото на военните и полицаите, но техните осигуровки са с 12% по-високи - толкова внася техният работодател в прословутите професионални фондове за ранно пенсиониране.

Докато за останалите граждани годините за пенсия растат непрекъснато в последните 10 г., за полицаи, военни и служители на съдебната власт няма изискване за възраст, при тях се взима предвид само стажът. Затова през 2009 г. средната пенсионна възраст на 3161 души с новоотпуснати пенсии е била 50.4 години при общоприета пенсионна възраст 60 г. за жените и 63 г. за мъжете.

За първите 9 месеца на тази година от ранното пенсиониране в системата на МО, МВР и в съдебната власт са се възползвали 2458 души. Вероятно това е заради истерията покрай идеите да се затегнат условията им за пенсия. Но и във внесените в парламента промени в КСО за тях не се определя минимална възраст за пенсиониране. Общият им стаж ще се вдига от 2012 г. като на останалите граждани - с по 4 месеца на година. Той обаче ще стане само 28 г. В промените на КСО не се предвижда държавата да прехвърли върху тях плащането на част от осигуровката.
Още от статията на „Сега"

„Банките на лов за клиенти с по-ниски и фиксирани лихви", обобщава „Дневник" от първата си страница
След като кризата пресуши лихвените приходи на банките, сега те отново се опитват да привличат клиенти с по-изгодни условия. Новото оръжие са по-ниски, и то фиксирани, лихви по ипотечните заеми за първите две до пет години от срока за погасяване.

Освен това се подобряват и други условия - финансирането се увеличава до 70-90% от стойността на жилището в зависимост от вида му, намалява и разполагаемият месечен доход след плащане на вноската, който се изисква от кредитополучателите. Това показва проверка на "Дневник" сред офертите на банките и наблюденията на кредитни консултанти.

На този етап подобни оферти има от пет банки, като някои от лихвите са около и под 6%. След края на периода с фиксирана лихва в общия случай тя се формира от базовия процент на съответната банка плюс надбавка.

"С подобни предложения институциите се опитват да привличат нови клиенти, тъй като въпреки атрактивните предложения търсенето е слабо", посочи Иван Стойков, анализатор във финансовия консултант "Моите пари". Според Тихомир Тошев, изп. директор на кредитния консултант "Кредит център", има интерес именно към оферти с фиксирани разходи, които дават сигурност на клиентите.

Този вид заеми са специално насочени към клиенти, които се притесняват от задълбочаване или второ дъно на кризата, обясни Тошев. По думите му "такива лихвени нива, започващи от 5 и нещо процента, не сме виждали дори и преди кризата".

Експертите все още не се наемат да прогнозират дали това ще отпуши вълна от ипотечно кредитиране. Според тях ще е нужно да мине малко време, за да се прецени интересът. В края на октомври банкери коментираха, че се завръща интересът към тези продукти, което се дължи на лекото пробуждане на пазара на имоти.
Още от статията на „Дневник"

„12 000 лечители церят незаконно", разкрива от първата си страница „Монитор"
Дванадесет хиляди самозвани лечители и магове церят незаконно у нас, без да са регистрирани по смисъла на Закона за здравето. Това заяви председателят на асоциация „Феномени" Стамен Стаменов.

Само 18 човека са декларирали в Националната агенция по приходите, че притежават свръхумения да лекуват и са плащали налози за тази дейност. Те са се регистрирали към общините и плащат патентен данък подобно на козметичките, масажистите и шивачите. Според Закона за местните данъци и такси налогът за подобни дейности се определя според мястото им на практикуване и варира от 2000 до 5600 лева.

На практика обаче дейността им е незаконна, тъй като нито един от тях не е преминал курс по обща медицина в някой от медицинските университети в страната, коментира проф. Владимир Овчаров, завеждащ катедрата по обща медицина в Медицинския университет в София. Всеки нетрадиционен лечител трябва да има обучение от 600 часа по обща медицина и да бъде регистриран в регионалния център по здравеопазване.
Още от статията на „Монитор"

„95 млрд. евро ще управляват страните от Дунавския регион", съобщава от първата си страница „Класа"
С 95 млрд. евро ще разполагат 14-те страни, участващи в реализацията на Дунавската стратегия. Само от тях зависи дали ще могат да усвоят всички средства. Това каза вчера в Букурещ председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу по време на срещата на високо равнище по „Дунавската стратегия" в Румъния, предаде БНР.

22 делегации с ръководителите на правителствата на 14 държави от басейна на река Дунав, Европейската комисия, длъжностни лица и др. се събраха вчера в Палатата на парламента в румънската столица. От българска страна в срещата участват българският министър-председател Бойко Борисов, регионалният министър Росен Плевнелиев, който е координатор на програмата от нашата държава. Събитието се организира под патронажа на президента на Румъния Траян Бъсеску.

В продължение на 20 години държавите по поречието на Дунав са били подложени на много икономически и политически промени, между тях има значителни различия, цитира агенция „Медиафакс" думите на Барозу. Според него намаляването на регионалните различия трябва да бъде ускорено, а стратегията ще помогне на страните от ЕС в региона да ускорят използването на структурните фондове.

„Най-важното, с което започна срещата в Румъния са думите на Барозу, който каза, че мотото на стратегията ще бъде да отключи потенциала. А това е мотото на българското участие в стратегията", каза премиерът Борисов, цитиран от БНР. Той допълни, че оттук нататък България вече става една от водещите страни по управлението на реализацията на тази стратегия.

Премиерът Борисов се срещна вчера и с румънския си колега Емил Бок. Двамата обсъдиха изключително важните транспортни връзки между двете страни. Борисов допълни, че с г-н Бок са говорили за липсата на достатъчно мостове между България и Румъния. Била е повдигната и темата за премахването на такси при преминаване през Дунав мост. Премиерите на двете страни са обсъдили още изграждането на газова връзка и отварянето на повече контролно-пропусквателни пунктове.
Още от статията на „Класа"

„Родните фирми в топ 500 на Източна Европа станаха 18", информира „Сега"
Още три български компании влязоха в групата на титаните от Централна и Източна Европа. "Нафтекс", "ЕВН България Електроснабдяване" и "E.OН България Продажби" са новите попълнения в топ 500 на фирмите с най-големи обороти в региона за 2009 г., а пернишката "Стомана Индъстри" е изпаднала. Така българските фирми в класацията са вече 18, сочат данните на компанията за управление на кредитния риск Coface.

Новаците в топ 500 ЕВН и Е.ОН се нареждат след АЕЦ "Козлодуй", "Овергаз" и К енд К Електроникс (веригата магазини "Техномаркет"), като заемат съответно 416-о и 441-во място в региона. "Нафтекс" пък скача директно на 328-о място, доближавайки БТК и "Метро България".

На върха на големите приходи са петролните фирми. Начело на класацията е полският нефтен концерн "Орлен", чийто оборот е 15.7 млрд. евро - почти колкото половината брутен вътрешен продукт на България за 2009 г. Следват унгарската МОЛ и украинската "Нафтогаз".

От нашите компании само 4 имат десетцифрени обороти в евро. Това са бургаският "Нефтохим", който е №1 сред българските участници в класацията с над 2.13 млрд. евро, "ЛУКойл България", НЕК и "Аурубис"- медодобивният комбинат край Пирдоп.
Още от статията на „Сега"

„Треска за олио, поскъпна с 36% за три месеца", съобщава „Монитор"
За последните две седмици най-ниската цена за олио на Пловдивската стокова борса се е увеличила със 7,14 на сто, а от средата на август, когато все още новата реколта не беше прибрана, досега увеличението е с 36,36%, съобщават експертите от борсата. От 1,65 лв./л стойностите на едро са достигнали 2,25 лв./л без ДДС. Родните производители са започнали да оценяват продукцията си по цените на международните пазари, смятат наблюдателите. Тезата им се подкрепя от факта, че цената на олиото продължава да расте на борсата в Ротердам, която е основният пазар за този продукт. Там само за последната седмица увеличението е с 6,5% до 1385 долара/т. Маслодайният слънчоглед в Будапеща е поскъпнал с под 2%, като цената му, преизчислена в наша валута, е 880 лв./т, съобщи investor.bg. В същото време на Софийската стокова борса цената е 2,10 лв./литър и не е променяна в последните две седмици, съобщиха от там.

На последната борсова сесия на Софийската стокова борса (ССБ) имаше голямо предлагане на хлебна пшеница, но цените на купувачите и продавачите се разминаха с 15 на сто, заради което до сделки не се стигна. При житото офертите „предлага" са за 400 лв./т, а „купува" ­ за 340-350 лв./т.

Храната поскъпва рекордно в света. В световен мащаб хранителните продукти са поскъпнали до нивото от кризата през 2007 - 2008 г. И цените ще продължат да растат. За това предупредиха експертите от ООН. През миналия месец индексът на цените на храните се е увеличил с 4,45 на сто спрямо септември, сочат данните на ФАО ­ организацията за прехрана и земеделие на ООН. За последните 20 години индексът е достигал сегашните нива само в пика на продоволствената криза през 2008 г.
Още от статията на „Монитор"

„Месари клонират "Стара планина", информира „Стандрат"
Нов стандарт, който да замени въведения преди няколко месеца "Стара планина", ще поискат месопреработвателни фирми. Заради скандалите с откритите следи от соя в някои колбаси сега от Асоциацията на месопреработвателите в България обмислят възможността членуващите в нея фирми да поискат въвеждането на нова гаранция за качество, която да изчисти имиджа на бранша, съобщи bTV. Евентуално решение може да има още тази седмица. Новият стандарт за колбаси от чисто месо е възможно да бъде въведен от самите месопреработватели, като те осъществяват и контрола. Самите фирми ще изработят формулата, която да гарантира на потребителите, че ще купуват от магазините точно това, което пише на етикета, твърдят запознати. Идеята все още е в зародиш и засега не искам да я коментирам, заяви пред "Стандарт" председателят на Асоциацията на месопреработвателите Кирил Вътев.
Още от статията на „Стандарт"

„Столицата едва-едва събира 10% от глобите си", разкрива „Сега"
Десетки служители в София обикалят улиците, следят за спазването на реда и старателно налагат глоби. След което с вяра в гражданската съвест на провинения очакват той надлежно да си плати. В резултат Столична община не успява да събере даже 10% от наложените глоби и санкции.

Най-видимата и позната част на системата за контрол в София - Столичният инспекторат, отчете наскоро, че за първите девет месеца на годината е събрала едва 8% от дължимото. В касите са постъпили едва около 32 000 лв., смешна сума за град като София. Висят още 400 000 лева от наказателни постановления. Още по-отчайващи са приходите в районните администрации и голямата община.

Проблемът с ниската събираемост не е нов. Столична община ритуално поне веднъж годишно се заканва как ще прокара промени в Закона за местните данъци и такси и после нищо не се случва. В началото на тази година зам.-кметът по финансите Минко Герджиков съобщи, че общината ще отказва услуги на гражданите, които не си плащат глобите. "Ще вкараме глобите в системата на данъчните служби и така при неплащане ще може да се отказват административни услуги", обясни тогава финансистът. Коментираха се изменения в нормативната уредба, с които длъжниците няма да получават актове за собственост, скици и други уверения. Въпреки че по думите на кмета Йорданка Фандъкова вече са водени разговори с депутати, тази мярка за запълване на общинските хазни няма как да влезе през 2011 г. и отново остава за бъдещето.

Сега подобно наказание се прилага само за фирми с неплатени местни данъци и такси над 20 000 лв. Запорирани са сметки на трима големи длъжници. Все пак резултатът е впечатляващ, събрани са около 30 млн. от 100-те млн. лв. стари задължения. На същия принцип - за дължими данъци и такси, общината и някои районни кметства отказват административни услуги на граждани.
Още от статията на „Сега"

„Дъмпинг в автошколите", информира „Стандарт"
Само 350 лева за шофьорски курс. Предложението за двойно по-ниска цена от масовата, на която се предлага обучението на кандидат-водачи, взриви автошколите. То е на новото формирование Български автомобилен съюз (БАС) (не става въпрос за известния Съюз на българските автомобилисти (САБ). От БАС обещават да използват за обучение съвсем нови автомобили. Първо ще купят 10, а после още 90. Курсистът ще получи 80 часа обучение по теория и 31 часа по практика. В тях са включени и упражнения на полигон, съобщи Борис Гаврилов, председател на БАС.

Той обяви, че вече набират курсисти, а първите ще започнат обучението си още от 1 декември в 2 от 4-те нови зали на БАС, които ще получат лиценз.

Цените на шофьорските курсове в момента са между 500 и 900 лв. Те били високи, защото школите били много  - около 600 с около 4000 инструктори, а кандидат-шофьорите били около 100 000, обясняват от БАС. Има свръхпредлагане, школите не могат да си наберат достатъчно курсисти и затова не им стигат парите, коментира Гаврилов.

Странно е, че организацията започва да събира пари за курс, преди да е получила разрешително да обучава кандидат-водачи и преди да е проверено дали залите отговарят на изискванията, коментираха от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". САБ е подал заявление, но още няма разрешение.
Още от статията на „Стандарт"

„Строго контролираме строежа на „Тракия" да върви в срок", казва в интервю за „Монитор" министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев
Господин Плевнелиев, повече от година сте министър - какво успяхте и какво не да изпълните от заплануваното?
­ Най-важното бе да се ускори усвояването на средствата от еврофондовете и работата за завършване на трите магистрали ­ „Люлин", „Тракия" и „Марица".

Към края на 2010 г. планирахме да разплатим около 200 млн. лв., но сумата ще бъде доста по-голяма - 300 милиона. За догодина по оперативна програма „Регионално развитие" (ОПРР) си поставяме за цел за бъдат разплатени още 1 млрд. лв. Отделно за 2010 г. с договори ще бъдат проекти за 1,6 млрд. лв., което означава, че половината средства по ОПРР вече ще бъдат договорирани. Целта ни това да стане е почти цялата сума от 3,5 млрд. лв. до края на следващата година.

Няма да успеем да сключим договори за еврофинансиране единствено за газовата връзка със Сърбия и доставката на пожарните автомобили.

Освен това ще търсим начини да пренасочим пари от други оперативни програми, които изостават, към ОПРР, която е с най-висока степен на изпълнение и по някои оси вече сме изразходили предвидените средства.

Магистрала „Люлин" вече е на 87% готова и съм сигурен, че няма да изгубим нито лев от еврофинансирането по ИСПА и до края на годината ще достигнем обема от 142 млн. евро.

Това значи ли, че в първите дни на новата година аутобанът между София и Перник ще може да се ползва?
­ Честно казано, нямаме договореност със строителите на „Люлин" да се пусне магистралата в този срок. Основната цел е аутобанът да е построен на 15 май 2011 г. и след това да получи разрешение за строеж.

Има вариант поне едното платно да бъде пуснато двупосочно през януари, за да се намали трафикът по трасето през Княжево и Владая. Това ще стане, ако времето за строеж е подходящо, защото изграждането на тунела е в критична фаза. Другата предпоставка е специалистите да разрешат част от аутобана да бъде пусната пробно. Аз няма да вдигна телефона и да ги притискам да разрешат ползването на пътя, ако те са против.

Преди време имахте идеи пътят от Калотина и северната дъга на софийския околовръстен път да станат лот 0 на автомагистрала „Тракия", а „Черно море" да е лот 6.
­ Всяко добавяне на нови лотове към „Тракия" ще доведе до забавяне на довършването є, но това не означава, че въпросните аутобани няма да се строят.

Автомагистрала „Черно море" е част от еврокоридор и за нея ще се търсят пари от ЕС. Магистралата Калотина - софийски околовръстен път е по протежение на еврокоридор №10, на който в Брюксел много държат - дестинацията към Близкия изток. Строителството є ще бъде разделено на 3 лота. Първият е от българо-сръбската граница до околовръстното. Вторият е северната дъга на околовръстния път, а третият - западната му дъга, която ще е връзката с автомагистрала „Люлин".

Кога да очакваме търговете за магистралата, която ще свързва Калотина с „Тракия"?
­ Чакаме община София да ни предостави плановете за западната и северната дъга на околовръстното, за да може от първата половина на 2011 г. да започнат отчуждаванията на имоти по трасето. Паралелно ще бъдат започнати процедурите за избор на изпълнител на проекта.

Предполагам, че строителството по северната и западната дъга на околовръстното ще започне през април 2012 г. За отсечката от Калотина до София тепърва се обсъждат варианти за трасета и мисля, че от средата на 2012 г. ще тръгнат и тръжните процедури.

Магистралата Калотина - софийски околовръстен път вече е вкарана като резервен проект в оперативна програма „Транспорт" и се надяваме тя да е готова до 2015 г.
Още от интервюто на „Монитор"

„Въпросът не е дали, а колко от евросредствата за селските райони ще загубим", казва в интервю за „Дневник" Красимир Киряков, председател на УС на асоциацията на консултантите по европроекти
Българската асоциация на консултантите по европейски проекти (БАКЕП) беше създадена преди година. В нея членуват около 30 компании, които се занимават с европроекти. В последните седмици БАКЕП отправи поредни предложения за подобряване на усвояването на евросредствата по програмите за бизнеса - "Конкурентоспособност" и "Развитие на селските райони".
Кои са най-проблемните програми, финансирани с европейски средства, където нещата не вървят и се налагат спешни промени?
- Статистически погледнато, най-големите недоговорени и неизползвани ресурси са свързани с програмите за инфраструктура. При успешно развитие на процесите обаче много бързо може да се  навакса, защото договорите са големи. Това са главно програмите "Транспорт", "Околна среда" и  "Регионално развитие".

От гледна точка на бизнеса проблемни са програмите "Конкурентоспособност" и "Развитие на селските райони". В сравнение с останалите програмата за развитие на селските райони (ПРСР) е в най-напреднал стадий на разработка и развитие. От грубо 2 млрд. лева, платени по всички програми, половината са по ПРСР.

Основният проблем е, че през 2011 г. трябва да се изплатят към 500 млн. евро по тази програма и неизплатеното на бенефициентите ще бъде загубено за България. От тези средства към момента не е платено нищо, защото, от една страна, все още не са сключени достатъчно договори,  а, от друга, тези, които се изпълняват, изискват значително технологично време.

Реално през 2011 г. няма как да бъдат платени всички тези пари. Затова БАКЕП даде 16 препоръки на министъра на земеделието с цел да се оптимизира работата. В тях наблягаме върху необходимостта да се приемат и обработят колкото се може повече добри проекти, за да се избегне орязването и загубата на средства догодина. Вече не се говори дали ще се загубят средства. Въпросът е колко ще се загубят.

Какви са причините за забавеното сключване на договори?
- Причината е цялостното затруднение в работата на Държавен фонд "Земеделие", наследено от управлението на тройната коалиция. Новото ръководство завари 11 хил. проекта за обработка. Нито една администрация с какъвто и да било капацитет не може да обработи толкова много проекти в кратки срокове.

А натрупването се получи поради факта, че в първите години от развитието на програмата нямаше график за отваряне и затваряне на процедурите. Всички мерки бяха отворени едновременно и най-голямата трудност дойде от изключително големия брой подадени проекти за млади фермери - около 5000 заявления, както и от общините, които можеха да подадат по няколко проекта едновременно, независимо дали имат възможности да ги изпълняват.

Това затлачи обработването. За една година фонд "Земеделие" положи усилия и обработи почти всичко. Сега от тези 11 000 може би са останали около 500 недоговорени. Това лято отново бяха отворени схемите за кандидатстване по ПРСР, подадени са над 1800 проекта, оценяването все още не е започнало.

Наскоро приключи кандидатстването по едни от най-атрактивните мерки за инфраструктурата в селата. Някои консултанти се оплакаха, че са променени условията в хода на самата процедура. Практика ли е да се сменят в движение правилата по оперативните програми?
- Не бих могъл да коментирам случая с промяна на правилата в хода на самата процедура. Но се случва в много кратки срокове преди отварянето на процедурата да се променят правила в наредби и други нормативни актове, което създава напрежение и затруднява кандидатстващите. Така че, ако се правят промени, това трябва да става достатъчно рано и да се уведомят всички бенефициенти.

По ПРСР имаше случай на промяна дори след затваряне на процедурите. Промените бяха свързани с тълкуването на свързаността на кандидатите по мярка 121, приложиха се със задна дата и заради това определен брой проекти бяха отхвърлени. Възразихме остро на тази практика.
Още от интервюто на „Дневник"

„До 3 месеца тръгва строителство по проекта за отпадъците на София", казва в интервю за „Класа" Ивелина Василева, заместник-министър на околната среда и водите
Г-жо Василева, какво предстои по отношение на интегрирания проект за управление на отпадъците на София, какво точно поискахте от Брюксел?
- Предстои усилена работа по проекта, който включва три основни компонента. Това са изграждане на депо за неопасни отпадъци, завод за компостиране на биоразградими отпадъци и завод за биологично и механично третиране на отпадъците. Получихме пълното одобрение на ЕК за стартиране на проекта. Това ще се случи, след като завършат тръжните процедури за депото и за съоръжението за третиране на биоразградимите отпадъци. Те са почти на финала. Тече процедура по избор на независим строителен надзор. Това, което коментирахме с комисията, вече изцяло е изчистено като план за действие, технически въпроси и отговори.

Очаквам до 3 месеца процедурите да приключат, след което може да започнат дейностите по изграждане. Надяваме се, че веднага след приключването им ще бъдат сключени договори с изпълнителите. Знаете, че законът за обществените поръчки предвижда съответните срокове за евентуално обжалване. Ако има такова, то би могло да забави процеса. Но така или иначе в момента, в който бъдат сключени договори, веднага ще започне изграждането на тези съоръжения.

Предстои обаче да направим анализ на възможността за използване на RDF горивото, което ще се произвежда от изгаряне на отпадъците в завода за боклука като алтернативно гориво в „Топлофикация-София".

Какви са притесненията на комисията по отношение на горивото?
- Не бих казала, че има притеснения, по-скоро желание за намиране на удачен вариант за оптимизация на процеса и надграждане на този проект чрез стабилизиране и екологизиране на самото предприятие. Знаете, че след като беше подадена апликационната форма, настъпи промяна в собствеността на „Топлофикация". Изграждането на инсталацията ще подпомогне както самия проект за интегрираното управление на отпадъците чрез редуциране на разходите за транспортиране на RDF горивото до циментовите заводи, така и самото предприятие, като се въведе принципът за използване на алтернативно гориво, възобновяеми енергийни източници с цел когенерация на територията на Столична община. Така ще се изпълни основен принцип на европейското законодателство, който изисква усвояването да става на мястото, където се генерира отпадъкът. Този анализ вече започна с подкрепата на Европейската инвестиционна банка.

Значи няма опасност след известен период ЕК да откаже финансиране за завода?
- Категорично няма такава опасност, точно обратното. Комисията изрази ангажимент да финансира цялостния проект. Ако анализът покаже, че е икономически ефективно изграждането на инсталация за изгаряне на RDF на територията на „Топлофикация-София", това би довело даже до възможност да ползваме допълнителни безвъзмездни средства, за да стабилизираме предприятието. Това е все още в сферата на хипотезите и зависи от резултатите от анализа. Наша задача е да обследваме вече избрания вариант. Разчетите ще покажат кога инсталацията ще бъде реализирана и ще се реши дали ще се финансира през този програмен период, или в началото на следващия. Но категорично има ангажимент от страна на комисията да работим за намиране на оптимално решение. Тя ще подкрепи и мерките, които ще бъдат включени в анализа.
Още от интервюто на „Класа"