Докато Илон Мъск връща фокуса си върху бизнеса, една от най-важните му компании току-що претърпя още един неуспех: тази седмица ракета SpaceX Starship избухна в огромно кълбо от прамъци по време на рутинен наземен тест. Експлозията бележи четвъртия пореден провал за Starship на SpaceX, докато другите компании на Мъск и личната му марка се борят да се възстановят след неуспешния му опит в политиката, пише CNN Business.

Starship трябваше да помогне за постигане на целта на NASA да върне американските астронавти на Луната до 2027 г.: Американската космическа агенция плаща на SpaceX до около 4 милиарда долара за мисията.

Въпреки че от SpaceX казват, че последните три изстрелвания преди експлозиите тази сряда са били успешни при предварителни тестове, завършиха с неуспех по време на полет. От космимеската компания отдавна твърдят, че неуспехите по време на фазата на тестване и разработка не са предвестници на катастрофа, каквито може да изглеждат.

SpaceX планира след 20-30 години да създаде цивилизация на Марс

SpaceX планира след 20-30 години да създаде цивилизация на Марс

Това е концепцията на Мъск

Компанията възприема философия на дизайна, наречена "бързо итеративно развитие", която набляга на изграждането на сравнително евтини прототипи и стартирането на чести тестови полети. SpaceX вярва, че подходът позволява на корпорацията да измисли проекти на ракети по-бързо и на по-ниски цени, отколкото да разчита на по-бавни, по-методични инженерни подходи, които могат да гарантират успеха на автомобила.

Снимка 719204

Източник: EPA/БГНЕС

Само че голямата огнена експлозия на Starship идва, когато Мъск се опитва да възстанови репутацията си и да се съсредоточи върху бизнеса си след спорния му престой в администрацията на Доналд Тръмп. След няколко месеца като висш съветник в Белия дом и ръководене на отдела за ефективност, днес Илон Мъск прави крачка назад от постоянната си държавна работа. И пренасочва времето си към компаниите си, включително Tesla, която изпитва трудности отчасти в резултат на съюза на Мъск с администрацията на Тръмп.

хAI на Илон Мъск губи по $1 милиард на месец

Компанията на Илон Мъск, която губи по $1 милиард на месец

Бизнесът вече ича натрупан дълг за $5 милиарда

След завръщането си, Илон Мъск се опивта да популяризира имиджа на безопасност и надеждност на Tesla, която се стреми да пусне свое robotaxi без шофьор в Остин тази неделя - въпреки че първоначалната фаза се очаква да бъде ограничена до по-малко от две дузини коли, като милиардерът предупреди, че датата може е да се измести.

Преди пускането на пазара, група законодатели от Тексас поискаха от Tesla да отложи пускането на услугата robotaxi до септември, заради новия закон за автономното шофиране, който скоро трябва да влезе в сила. 

Цената на акциите на Tesla падна тази седмица, преди да се възстанови донякъде, след доклад от Business Insider, че компанията планира да спре производството на линиите Cybertruck и Model Y за една седмица във фабриката си в Остин зарди поддръжка. Това е третото такова спиране тази година.

А в Европа, където продажбите на Tesla буквално се сриват, китайският производител на автомобили BYD продаде повече електрически автомобили в сравнение с компанията на Мъск и това се слува за първи път, според доклад на JATO - компания за проучване на автомобилния пазар.

Илон Мъск има доста работа и в своята компания за изкуствен интелект xAI. Както Money.bg писа тази седмица, по информация на Bloomberg компанията "губи по 1 милиард долара на месец", тъй като разходите за изграждане на нейния AI модел "изпреварват приходите".

Мъск обаче отхвърли това твърдение. "Bloomberg пише глупости", публикува той в X. На този фон, публично оспори собствения си AI chatbot Grok, когато публикува проверка на факти за политически мотивирано насилие, отбелязвайки, че "от 2016 г. данните показват, че дясното политическо насилие е по-често и смъртоносно".

Този отговор съответства на повечето публично достъпни данни, но Мъск не е съгласен.

"Огромен провал, тъй като това е обективно невярно. Grok повтаря наследени медии. Работи върху това."

Илон Мъск очевидно разчита много SpaceX. Миналият месец бизнесменът заяви, че се надява Starship да направи своя първи полет до Марс още до края на следващата година - цел, която изглежда все по-малко вероятно да бъде постигната.

"Само една драскотина", публикува той след експлозията на Starship, преди да публикува "RIP Ship 36" и мемета по темата. „

А когато потребител попита чатбота на Musk Grok защо милиардерът публикува мемета, Grok отговори така: "Предполага се, че вероятно това е хумористичен коментар за експлозията на SpaceX Starship, която се случи на 18 юни, за да не бъде насочено вниманието към конкретен човек. Илон Мъск често използва мемета, за да омаловажава подобни неуспехи." Мъск отговори на това с емотикон на опулено човече.

Спряха изстрелванията на SpaceX след инцидент

Спряха изстрелванията на SpaceX след инцидент

Ускорител се разби в пламъци при кацане