„Смятам, че трябва да поограничим производството на пикапи и други големи машини, тъй като търсенето им рязко пада", коментирал е изпълнителният директор на GM вчера. „Трябва да насочим усилията си към семейните седани и градския тип коли, които са традиционно по-икономични", продължава той.
Автомобилният производител вече е намалил производствената квота на големите си автомобили със 138 000 броя, с оглед по-слабото развитие на американската икономика и рекордно високите цени на горивата. Продажбите на GM в САЩ през април са паднали с 12%.
Базираната в Детройт компания изпитва най-силно на гърба си кризата с високите цени на горивата, особено след като галон бензин достигна зашеметяващите $3.94. Тази цена и прогнозите за продължаващ ръст са основен фактор за промяна на потребителското поведение в САЩ.
Акциите на GM се понижават с 0.6% до $17.05 в началото на борсовата търговия днес, след като вчера приключиха със спад от 1.5% до $17.15. Книжата на компанията са с 31% по-евтини спрямо началото на годината, а дъното бе отбелязано на 27 май при цена от $16.87.
Общите загуби на GM от 2004 г. до днес се оценяват на $54 млрд., като компанията бе принудена да набави допълнителен капитал в размер на $27.3 млрд., с който да финансира разработката на нови модели.