Гигантът Google се реши да купи рекламната мрежа Doubleclick за сумата от $3.1 млрд., съобщиха днес информационните агенции. Изкупуването ще се осъществи в налични пари и е най-голямото придобиване в историята на Google.

Toва ще помогне на компанията да заздрави позициите си на рекламния пазар. През последните години Google навлезе в сферата на печатната, радио, видео, мобилна и телевизионна реклама.

Чрез Doubleclick могат да се свържат рекламните агенции, маркетингът и авторите на уеб сайтове, които искат да публикуват онлайн реклами.

Новината за сделката идва само шест месеца, след като Google плати $1.65 млрд. за уеб сайта за споделяне на видео формати YouTube.

Сергей Брин, съосновател и президент на Google, твърди: „Нашата визия е да направим интернет рекламата по-добра: по-малко натрапчива, по-ефективна и по-полезна".

Заедно с Doubleclick, Google ще направи интернет по-ефективен за крайните потребители, рекламодатели и автори - добавил е Брин.

Според съобщенията, Google не са били единствените с интереси към Doubleclick. Оферти към фирмата са обмисляни и от Microsoft, Yahoo и Time Warner.

Doubleclick е със седалище в Ню Йорк. Мажоритарният й дял от 2005 се държи от частната инвестиционна компания Hellman & Friedman. Тогава за дела бяха платени $1,1 млрд. Инвестиционен партньор е и JMI Management.

Поглъщането ще се реализира до края на годината и е одобрено от бордовете и на двете инвестиционни компании.

Doubleclick има повече от 1500 корпоративни клиенти.