Google Inc. планира да започне продажбите на рекламни места в 50 топ ежедневника, разширявайки възможностите извън Интернет търсачките и в усилието си да осигури услуги извън уеб пространството, както и да помогне на компаниите да виждат своите идеи като печатен продукт.
Google разполага с повече от 100 рекламодатели, които ще могат да поместват реклами във вестниците, собственост на The New York Times Company, Gannett, the Tribune Company, the Washington Post Company and Hearst в продължение на 3 месечен тестов период, съобразени с новинарските колони.
Повечето от шефовете на вестниците виждат в предлаганата система начин да увеличат продажбите си в борбата за читатели и предимство в състезанието с онлайн рекламата.
Те не омаловажават рисковете името на Google да застане опасно между тях и настоящите им рекламодатели.
"Ние пристъпваме към това с отворени на 4 очи," заяви Майк Лемке, вицепрезидент по продажбите и маркетинга на Seattle Times Co за Wall Street Journal.
Истината е, че Google - вече най-големият продавач на онлайн реклама - може да спечели още повече клиенти, докато се занимава с печатна, радио и телевизионна реклама.
"Печатните издания предлагат цени, които в Интернет са немислими", каза Том Филипс, който стартира новата операция на Google, за New York Times. "Това е различна аудитория, която запълва средното читателско ниво".
Вестникарската програма ще бъде започната тази седмица, с наличните рекламодатели със специфични изисквания и в специализирани сектори на изданията.
Ще бъдат направени предложения от една страна за бизнес секциите и за ежедневните публикации, след като се видят цените, ще може да се направи изборът на рекламно място.
Вестниците могат да избират да приемат по-висока или по-малка цена и да я променят по всяко време.
Шефовете на изданията смятат, че новата система ще им позволи да пробият в групата от рекламодатели, която обичайно те нямат, включително малкия бизнес и търговците на дребно.
Google няма да спечели никакви приходи за тестовия период, но когато системата бъде официално въведена идната година, компанията ще трупа печалби.