Точно в края на годината, когато търсенето е повишено, българският пазар на безалкохолни напитки е поставен на сериозно изпитание и драматично сътресение, съобщават от новоучреденото Национално сдружение на дистрибуторите на напитки.
Първите трусове са в София, където още на 28 ноември се почувства липсата на Кока-Кола в много търговски обекти. През следващите няколко дни осем от най-големите дистрибутори на безалкохолни напитки престанаха да снабдяват обектите с всичките 12 продукта на Кока-Кола ХБК в столицата, се казва в официално изявление от сдружението.
Те отказаха да работят по въведената от компанията нова система на приселинг. Според новата система заявките се приемат директно от Кока-Кола, а дистрибуторите само разнасят заявените количества. Целта й - според Кока-Кола ХБК България - е оптимизиране на работата й.
Според дистрибуторите системата не e съобразена с особеностите на българския пазар, а и местните служителите - на всички нива - не са подготвени за работа с нея.
От новото сдружение заявиха, че в милионна София е бил направен опит да се замени съществуващата мрежа от търговци на едро, която разполага с над 20 склада, над 100 търговски представители, над 100 телефона за приемане на поръчки, над 250 буса и над 1 000 души персонал, обслужвани от дистрибуторите, с един склад с един телефон за поръчки и ограничен персонал, неподготвен за изпълнение на тази услуга.
Сътресението веднага е било усетено от над 10 000 търговски обекта в София. За да се справи със ситуацията компанията е изискала от служителите си да преминат да удължен работен ден, а търговските представители бяха задължени сами да разнасят касите с напитки.
Но и при тази схема голям брой обекти, особено в централната градска част, вече втора седмица остават без продуктите на Кока-кола.
Но проблемите на Кока-Кола не спират в София. Постепенно много дистрибутори от различни градове отказват да работят при условията, които императивно им поставя гръцката компания.
От името на новоучреденото Национално сдружение на дистрибуторите на напитки е изпратено писмо до официалните представителства на Кока-Кола в София и в Атина, както и до централата в Атланта. В него се излагат причините, довели до липсата на продуктите на Кока-Кола в много търговски обекти в страната и се предлага разумно решение на конфликта - чрез преговори, на които и двете страни да поставят проблемите и да ги решат.
Писмото е подписано от 43 дистрибутора от цялата страна, включително от всички големи градове. Те разнасят над 25 милиона каси с продуктите на Кока-Кола. Това е над 60% от продажбите на Кока-Кола ХБК България в страната.
Според статистика на компанията през 2005 г. тя е реализирала у нас 41.3 милиона унифицирани каси. Печалбата на Кока-Кола ХБК България за 2005 г. е 43,9 милиона лева. Със сигурност, ако не подпише нови договори с българските си дистрибутори, дори и със собствена дистрибуторска компания, Кока-Кола ще се раздели със значителен дял от тази печалба.
Dream^
на 12.12.2006 в 07:48:20 #5Гоце, да са живи и здрави циганите, които са избрали да продават контрабандни цигари на Женския пазар вместо да крадат !!! А между другото винаги сум харесвал повече ПЕПСИ и не ме боли много за това, че нямало да има "цоца-цола"!!! Барабаниста, да ти кажа ли, че във Франция се продават мноогоооо ойгурти на данон и други компании, но има един на който пише "по оригинална БГ рецепта", който струва 6 пъти повече от другите нишестета!!!
Неделчо Съботинов
на 11.12.2006 в 23:44:33 #4Мляко, колега млЯко не млеко и по-спокойно, сега твоя човек в Москва ще им покаже как се прави бизнес. Ти янките не ги мисли, те някак си успяват да зареждат с кока кола, пепси и с куп други стоки градове като Ню Йорк, Лос Анджелис, Чикаго и др. пък и боклука им прибират след това по-добре от София. Може да са лигави, но знаят как се работи и се прави бизнес.
barabanista
на 11.12.2006 в 23:28:37 #3Да живее Пепси! Там няма захар! Големите гяволи от Атланта не се съобразяват с Балкансикя полуостров и това си е. Типично надменно американско отношение към Европа. Ще ви дам един пример. Знаете ли че Данон е най-големия млечен концерн в Света и той до започването на бизнеса в България е произвеждал само плътни мелчни продукти-т.н. йогурти. Г-н Кегелс, неговия първи директор в София, личен мой познат, преди заминаването си от България взимаше по една шепа хапчета, а беше на 40 години. Защо ли? Той дойде да прави плодови млека, а се наложи да прави йогурт от 0,5 кг. Накаря на кариерата си в БГ този мъж, с големи букви, успя да убеди цялото ръководство на Данон, че в тая страна се действа по нейните стандарти и ДАНОН ЗАПОЧНА ЗЪ ПЪРВИ ПЪТ В СВЕТА ДА ПАКЕТИРА ПРЕСНО МЛЕКО И ТО В СОФИЯ! Като награда беше преместен в Москва, където Дано се нуждаеше от опитен със славянския мантелитет ръководител. Това сме ние! Браво мочета, покажете на лигавите янки, че имаме характер, не се давайте и това, което сте постигнали с толкова трудности - да изградите мрежа на дистрибуция и система. Не им го давайте безплатно.Техния боклук е по скъп от млекото, което е живот.
Гоце
на 11.12.2006 в 18:55:16 #2Излишен драматизъм. Като че ли няма кой да ги замести.... Виж, за пристрастените към кока кола е кофти! Но когато издуха цените на БГ цигарите и на мен ми беше трудно, но преминах на по-добрите контрабандни цигари. Живот, какво да се прави!
alibaba
на 11.12.2006 в 17:01:48 #1Да фалират, да им се не видят и печелбарите !