Американският милиардер Шелдън Аделсън планира да открие най-новата звезда в хазартната си империя-казиното Venetian Macaо на стойност $2.4 млрд. днес в Китай.

Предприемачът се надява супер-луксозният комплекс да преобрази Макао от дестинация за масов хазартен туризъм на Китай в такава за елитен ваканционен и бизнес туризъм. Идеята е посетителите на Venetian да могат да се наслаждават на великолепното казино и хотелска част, да пазаруват и да разпускат в десетките увеселителни атракции, които той предлага.

„Днес слагаме началото на една моя дългогодишна мечта, а именно да доставя 5-звездно забавление в Азия за азиатци", коментира Адлесон на пресконференция само няколко чеса преди официалното откриване.

В момента Макао е изпълнен с казина по цялата си територия, която представлява полуостров в южната част на Китай.

Venetian Macaо е близнак на казиното Venetina в Лас Вегас, но по-голямо по размери. Общата застроена площ е 1,000,000 кв. м., което нарежда казино-комплекса на първо място в Азия като най-голяма сграда и на второ място в света след завода на Boeing в щата Вашингтон, САЩ.

Казиното Venetian ще разполага с 3,400 слот-машини и възможност за увеличаването им до 6,000. На пода ще бъдат разположени и 800 маси за рулетка и други различни видове хазартни игри. Хотелската част разполага с 3,000 стаи, спортен комплекс с 15,000 места и търговска част отредена за 350 магазина. За да подсили облика си и на конгресен център, хотела е отделил площ от 110,000 кв. м. за конференции и симпозиуми, а за кулинарните изкушения се грижат 30 ресторанта с храна от целия свят.

Аделсън има планове да откупи франчайзинг правата за хотели като Four Seasons, Sheraton и St. Regis, които да работят в близост до комплекса му. До 2010 г. фирмата на американският милиардер Las Vegas Sands Corp. се очаква да инвестира над $12 млрд. и да построи 20,000 хотелски стаи в ивицата Котай на Макао.

Както при всяко ново начинание, анализаторите са на различно мнение дали проектът ще успее или ще се провали с гръм и трясък. Някои експерти от бранша смятат, че Аделсън е умен човек, който играе на едро и монополизира хазартния и конгресен туризъм в Макао, дестинация която ще става все по-популярна в бъдеще.

Според други обаче, ще мине доста време докато Аделсън успее да наложи името Макао на световната туристическа сцена, а според най-големите критици азиатската провинция никога няма да се превърне във втори Лас Вегас.