Обявиха търг за строителството на метростанция 11 от втори диаметър
Към обекта е включен и подземен паркинг
След като не се яви нито един кандидат в конкурса за учредяване на право на строеж за срок от 35 години за изграждане на метростанция 11 от втори диаметър в София, "Метрополитен" ЕАД обяви търг за инженеринг на обекта по Закона за обществените поръчки. Той е за избор на изпълнител за проектиране и изграждане на конструкциите на метростанцията с тунелния участък след нея и прилежащия подземен паркинг над двете съоръжения от втория диаметър.
Метростанцията е разположена под трасето на бул. "Черни връх" в местността Кръста, между улиците "Златен рог" и "Елин връх", и е последната от втория диаметър, чието строителство се очаква да започне през февруари 2009 г.
Подземният паркинг, който ще бъде изграден над станцията, има две входно-изходни рампи.
Предвижда се да бъде извършено проектиране (на база идеен проект) и строителство на тунели по открит способ. Метростанция 11 e изцяло подземна и има два странични перона. Общата й площ е 8240 кв.м. Разделена е на пет ламели чрез дилатационни фуги с дължина 45 м, 28.20 м, 48.80 м, 33.30 м и 29 м с широчина 20.30 м. Общата дължина на метростанцията е 207.30 м, а оборотният участък е 255.75 м. Над метростанцията и оборотния участък е предвидено да се изгради подземен паркинг с капацитет 615 коли. Под северния вестибюл и над перона на метростанцията са проектирани три нива за подземен паркинг, като входът и изходът са от рампа от ул. "Майор Томпсън". Под южния вестибюл на метростанцията и оборотния участък за паркинга са предвидени две подземни нива с вход и изход от рампа при ул. "Елин връх". Общата разгъната площ на паркинга и търговската част е 21 400 кв.м.
Тунелният участък след станцията е необходим за извършване на смяна на движението на метровлаковете. При строителството трябва да бъде извършена и реконструкция на засягащата се подземна и наземна инженерна инфраструктура. Строително-монтажните работи трябва да бъдат изпълнени за 24 месеца.
Участниците в търга трябва да внесат гаранция за участие в размер на 200 хил. лева, която е равна на 5% от стойността на поръчката. Необходимо е кандидатите за изпълнител да представят годишни финансови отчети и баланси за приходите и разходите за 2005, 2006 и 2007 г., както и общия си оборот и оборота от строителни и монтажни работи за последните три години. Общият им годишен оборот за всяка от последните три финансови години трябва да бъде минимум 20 млн. лева. Изисква се участниците да имат налични или готовност за осигуряване на финансови средства за покриване на разходите през първите шест месеца от изпълнението на договора в размер на минимум 5 млн. лева, се посочва в обявената обществена поръчка.
Сред изискванията са компанията да има опит в проектирането на работи от подобен характер и сложност, изпълнени през последните пет години.
Крайният критерий за избор на изпълнител е икономически най-изгодната оферта. Документацията за участие на цена от 8 хил. лева без ДДС може да се закупи до 5 декември 2009г. На този ден е насрочено и отварянето на предложенията.
В края на юни месец Столичният общински съвет взе решение за провеждане на публично оповестен конкурс за учредяване право на строеж за 35 години както за станция 11, така и за станция 8, която се намира пред ЦУМ. Пазарната оценка на срочното право на строеж на станция 11 бе 8 818 612 лв. Само един кандидат прояви интерес за строеж на станция 8 и подземния паркинг, който е с капацитет 671 паркоместа. За него пазарната оценка на срочното право на строеж бе 10 140 804 лв. Метростанцията е с разгъната застроена площ от 4738 кв.м заедно с перони и вестибюли.
Участъкът пътен възел "Надежда - НДК - бул. "Черни връх", за който главни изпълнители са "Доуш Иншаат ве Тиджарет" АД и обединение "Метро Трейс", трябва да бъде завършен до края на 2012 г.
Подписаха заем за два участъка от метрото
На 21 ноември в Столичната община бе подписан договор за осигуряване на целеви структурен дългосрочен заем за строителството на два участъка от метрото и съпътстващата ги градска инфраструктура. Както "Строителство Градът" писа, кредитът е на стойност 105 млн. евро и е с 25 години срок на падеж, 7 години гратисен период, лихвен процент EURIBOR+0.1%, срок на усвояване до 30 ноември 2013 г. Със заема ще се съфинансира изграждането на следните участъци: първи метродиаметър от жк "Младост" I - бул. "Цариградско шосе" с дължина 2.2 км, две метростанции и буферен паркинг до метростанцията под булеварда, както и втори метродиаметър от Обеля - Надежда - пътен възел Надежда с дължина 4,15 км, четири метростанции, два буферни паркинга върху метрото под бул. "Ломско шосе" и разширение на булеварда от "Обеля" до пътен възел "Надежда". Министерският съвет одобри рамковия заем за Столичната община, като със свое решение предвижда със средства от централния бюджет да се съфинансират национални разходи за изпълнението на метроучастъците, които не са включени в оперативна програма "Транспорт". В оперативната програма е включен участъкът "Пътен възел "Надежда" - НДК - бул. "Черни връх".
Архив
/
Обявиха търг за строителството на метростанция 11 от втори диаметър