Докато повечето големи банки насочват усилията си към дигитализиране на услугите и по-голяма автономност на клиентите, Revolut предприема стъпка в обратна посока. Финтех компанията навлезе в сферата на... традиционния кеш.
Тя обяви, че започва инсталирането на банкомати в четири града в Испания. Първоначално дигиталната банка ще разположи 50 в Барселона и Мадрид, като първият ще бъде на фестивала Primavera Sound. До края на 2026 година тяхната бройка се очаква да достигне 200, включително във Валенсия и Малага.
Испания е вторият най-голям пазар на Revolut в Европа с 4,8 милиона потребители. Преди тях са Франция с повече от 5 милиона, но те са значително по-малко от САЩ, а именно - 11 милиона. Причината за избора на пиренейската страна са потребителските навици на населението. Според Банката на Испания 60% от плащанията в точката на продажбата все още са в брой.
Основни функции и предимства
С инсталирането на банкоматите потребителите ще могат да теглят пари безплатно с карта или безконтактно чрез приложението. За абонатите на другите банки обаче ще има стандартна такса. Туристите ще имат възможността да обменят валути на конкурентни курсове, което ги различава от останалите банки, а устройствата ще поддържат няколко езика, сред които и български.

Източник: Revolut
Друга полезна функция на машините е, че ще могат да издават на място физически карти - без да се налага клиентът да чака пластиката си да пристигне по пощата.
Локациите ще са видими на специална карта вътре в приложението.
Бъдещи планове
Новата стратегия на Revolut е да се приближи до клиентите, като им предостави модерно и безпроблемно финансово преживяване, коментира Манджот Бхатия - оперативен партньор в компанията.
Испания е едва първата държава, в която дигиталната банка променя облика на услугите си. Очаква се следващите да са пазарите в Германия, Португалия и Италия. Това са все държави, в които кешът е силен.
"Като преосмислим една от най-важните физически точки на контакт в банковото дело - банкоматите, ние не просто предоставяме по-интелигентен достъп до пари в брой, но и засилваме присъствието на нашата марка, задълбочаваме ангажираността и полагаме основите за следващата фаза на нашия растеж в цяла Европа", добавя Бхатия.
Едно е сигурно - Revolut вече определено не възприема себе си като на алтернатива на традиционните банки, а по-скоро като техен конкурент. Включително и на техния "домашен терен".