Очаква се 35% ръст при продажбите на ядки и семки за празниците въпреки кризата, прогнозират от Чипи. Увеличението е малко по-голямо спрямо миналата година, когато е било 30%.

Въпреки изтънелия портфейл на българина, той свързва празниците най-вече с Коледната трапеза и затова тя няма да бъде ощетена. Традиционно у нас най-много се консумират фъстъци и слънчоглед, но по Коледа хората са склонни да се "охарчат" повече и за по-скъпи ядки като бадеми, лешници и кашу. Забелязва се и по-засилен интерес към тиквените семки. Според проучване на GfK сред 500 мъже и и жени на възраст от 12 до 40 години 11% от българите ги купуват поне веднъж седмично.

Тогава са предпочитани и по-големи опаковки от минимум 100 гр. Веднъж отворен обаче, пакетът трябва да се съхранява на сухо и хладно място без достъп на слънчева светлина. За предпочитане е и самите опаковки да са непрозрачни, за да запазят ядките полезните си свойства, напомнят от Чипи.

"Най-подходящи са трипластовите пакетчета, които успешно предпазват продуктите от влага, въздух и пряка слънчева светлина", твърди и проф. Хаджикинов от Университета по хранителни технологии в Пловдив .

Ядките остават най-бързо развиващата се категория в сектора на солените изделия у нас. Например ядките Чипи се очаква да финишират тази година с над 10% пазарен дял. Едно от обясненията се крие в здравословните им свойства. Според представителното  изследване на Gfk 81,7% от българите ги предпочитат пакетирани. Същевременно потребителите стават все по-взискателни към качеството и произхода им. Все още обаче само най-големите компании у нас осъществяват контрол върху целия производствен процес. През последните години все повече се инвестира в надеждни опаковки и качествени машини.