Това заяви за Money.bg Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании и бивш заместник- министър на транспорта.
Станулов отбеляза предимствата на категория 3А на летище София, което означава по-малко отменени полети, но и подчерта, че това означава и допълнително обучение за пилотите, което е по-висок разход за авиокомпаниите. В момента цялостната подготовка на един пилот струва 35-40 хиляди евро. Само 10 човека на година могат да изучават уменията на професията на държавна издръжка. До 2-3 години се очаква да се пенсионират значителен брой опитни пилоти, каза Станулов.
Падането на предпазната клауза за българската авиация отвори нови възможности за сектора, подчерта Станулов. В момента флотът на българските авиокомпании се обновява.
Крупните руски авиопревозвачи заявиха също, че са готови да преразгледат цените на билетите при спад в цената на самолетното гориво, пише „Газета.ру".
Според изчисленията на руските експерти керосинът е поевтинял с 89% от август миналата година. Да намаляват цената на самолетното гориво нефтените компании започнаха по давление на президента Дмитрий Медведев. Федералната антимонополна служба също се обърна с такава молба към компаниите „ЛУКойлу", „Газпромнефти", „Роснефти", ТНК-ВР, „Сургутнефтегазу", „Татнефти" и НК „Альянс".