Недоволните компании също така са изразили страховете си, че Google могат да ползват DoubleClick, който прави голяма част от рекламата в Мрежата и притежава огромна информационна база, за да нарушат неприкосновеността на потребителските данни.
Сделката за DoubleClick ще позволи на Google да излезе отвъд платената реклама при търсене - малки текстови реклами, които вече обграждат страничните полета на много уеб сайтове - в най-различни видове графична и видеореклама.
Нито Департаментът по правосъдието, нито Федералната търговска комисия, ще разгледат планираното придобиване, което бе оповестено в петък.
The New York Post твърди, че Microsoft се е опитвал да привлече вниманието и подкрепата и на други утвърдени медийни играчи като Yahoo! и Time Warner, за да могат заедно да се противопоставят на комбинацията Google-DoubleClick.
Говорител на Yahoo! е отказал коментар. Говорител на Time Warner е казал, че поглъщането повдига някои въпроси, свързани с конкуренцията и очаква „правителството да ги разгледа", но е добавил, че компанията му няма да предприема специални действия.