За последното тримесечие на миналата година нетните приходи на Google са се покачили с 67%, съобщи The Financial Times. Компанията продължава да завзема пазарите на другите Интернет търсачни машини и намира начини за извличане на високи приходи от системата си за интернет реклами, според статистика изнесена от компанията в сряда.

В същото време Интернет институцията даде знак, че ще продължи да инвестира солидно в нови услуги и технологични платформи, стремейки се да запази високите си норми на печалба, които през последното тримесечие леко спаднаха.

Ръководителите на компанията са говорили с оптимизъм за прогреса на серия нови услуги, която може да даде достъп на нови пазари, като например социалната мрежа YouTube и услугата Google Checkout.

Последните сведения за приходите на Google са по-високи от прогнозите на повечето анализатори, числата не бяха същите, както се шепнеше.

Акциите на компанията, които се качиха силно в дните преди изнасянето на резултатите за приходите, се смъкнаха с 2% в търговията след закриването на борсата.

Ерик Шмит, главен изпълнителен директор на компанията, е казал: „Делът ни нараства в почти всяка страна". Той е добавил, че потребителите получават по-малко на брой рекламни послания на едно търсене, но компанията извлича повече полза от по-целенасочена и качествена реклама.

На питане от журналисти за повече информация за напредъка на бизнеса, Google за пръв път са говорили за ръст на „платените кликове" или ситуации, при които клика на потребителя върху линка генерира печалба за Google. Тези кликове са нараснали с 61% спрямо предходната година.

Нетните приходи на Google след приспадане на отчисленията за трафика, платими на други компании, за четвъртото тримесечие са достигнали $2.34 млрд. Нетните печалби на търсачката за същия период почти са се утроили и са достигнали $1.06 млрд., или $3.29 на акция ($3.18 след изключване на еднократни данъци и борсови такси).