Поръчката е знак на доверие към способността на затруднения европейски самолетен производител да започне успешно серийното производство на джета за дълги дистанции с 270 до 350 места. Забавянето с по-големия A380 постави EADS пред много големи притеснения.
Акбар Ал Бакер, изпълнителният директор на Qatar Airways, е казал за Financial Times: „Близо сме до подписването на писмо за намерение (за поръчка на А350) и след това искаме да сключим договор до средата на 2007".
Изглежда формалното подписване ще се състои през юни по време на самолетно изложение в Париж.
Ал Бакер осигурява и така нужната подкрепа за програмата A380. Той е заявил, че Катарските въздушни линии, които преди това поръчаха два А380, определено във фирмената поръчка ще включат опция за още два A380. За това те още не са били в преговори с Airbus.
В първоначалния контракт са били включени и неустойките в случай забавяне доставката на A380. „Имаме много строга наказателна клауза. Твърде сме доволни от нея", казал е директорът от Катар.
Доставката на първите два A380 за Катар е пренасрочена за края на 2010 и началото на 2011, а другите два самолета трябва да пристигнат в края на 2011 и началото на 2012.
Датите за доставка могат да се изтеглят и по-напред - в резултат от скорошния отказ на експресния американски доставчик на товари UPS за 10 товарни самолета A380 и решението на Airbus да спре развоя на карго - версията, за да концентрира инженерните си ресурси върху програмата за пътническата версия.
Qatar Airways в средата на 2005 постигнаха временно съглашение с Airbus за доставка на 60 самолета A350, но след това дългото отлагане възпрепятстваха проекта.
В сряда Ал Бакер за първи път разкри, че компанията му възнамерява да увеличи поръчката си на 80 самолета A350 от предишните 60. Ще се поръчат самолети от всичките три версии на самолета, включително 20 броя от A350-1000, най-голямата версия с 350 места.
Първата доставка на самолетите за дълги дистанции щяла да се осъществи през 2013: Ал Бакер казва, че Qatar Airways ще станат привилегирован клиент.