Доставчик за автомобилостроенето и производител на електроуреди, Bosch през тази година очаква умерено стопанско развитие. Шефът на концерна Франц Ференбах посочва като причина за това намалялото търсене на автомобилна техника и повишението курса на евро спрямо долара и йената.
Ференбах очаква увеличение на оборота (при изключване на валутните ефекти) от пет процента. През миналата година оборотът на Bosch бе нараснал с 5,4% и бе достигнал 43,7 млрд. евро. Печалбата преди данъци намаля от €3,2 млрд. на € 3,1 млрд. 62% от оборота идват от поделението за тежка пътна техника, 25% идват от потребителски стоки и техника за сгради, 13% от индустриална техника. „Стремим се към нарастване на оборота преди данъци отново от седем процента" - казва Ференбах при представянето на баланса си в Щутгарт, но признава, че при сегашното развитие на пазара това е трудно постижимо. Първите три месеца на годината за концерна били „потиснати".
Директорът обявил за по-нататъшни икономии на разходите. В Америка ще се съкращават работни места в работещите на загуба автомобилни поделения, в Германия мерките са по-меки: удължено работно време, по-малки почивки, отрязване на добавките. Роберт Бош, на снимката, основател на концерна, е бил прочут с това, че един от първите в Европа въвел 8 -часов работен ден за своите служители.
Независимо от понижението през 2007, Ференбах е оптимист за съдбата на Bosch. Технологичният концерн може да спечели много от опазването на климата. „На екологичните въпроси ние даваме технически отговори". Потенциалът се съдържа във всички предприемачески насоки - не само за автомобилите и техниката, а дори и за домакинствата.
Най-голям потенциал за ръст имат възобновимите енергии. Сега технологичният концерн, който принадлежи 92% на фондация Robert Bosch, 7% на фамилията Бош и 1% на Robert Bosch GmbH, изкарва почти € 500 млн. от използването на вятъра, слънцето, земната топлина и водните потоци. До 2010 приходите трябва да достигнат 1 милиард. „Отминаха времената, в които това бе просто една пазарна ниша".
Но и в най-ординарните бизнес области има много шансове да се обвържат опазването на климата с бизнеса. Щутгартският концерн работи върху икономични двигателни системи. Дизеловите им машини употребяват 30% по-малко гориво от бензиновите и излъчват 25% по-малко въглероден диоксид. Като специалист по дизела, Bosch ще спечелят най-много от затегнатите екологични изисквания в САЩ. Там поделението за дизел по някои оценки ще се качи от 6 на 15%.
При това Bosch вече е получил голяма поръчка за бензинов хибрид. Печелившо ще е също и поделението на Bosch за техника за сгради (отоплителна техника) - следствие от по-строгите норми за емисиите в ЕС през 2012. В областта на вятърната енергия Bosch предлага системи за задвижване на роторните перки, оборотът от които за тази година ще се увеличи от 120 млн. на 160 млн. евро. „Ние сме най-големият независим доставчик в бранша - същият плюс, какъвто имаме в автомобилната индустрия", казва Ференбах.
Като цяло шефът на Bosch вижда концерна си както силно международно ориентиран - 65% от приходите идват от Европа, 19% от Америка и 16% от Азиатско-тихоокеанския регион - така и с поглед към правилно подбран технологичен диапазон . Желанието на Ференбах да „балансира и по-нататък" бизнес зоните и да разшири към Азия обхвата на Bosch.
qeen
на 27.04.2007 в 00:01:55 #2ПЪЛЕН БОЙКОТ! ДОЛУ БАНДИТИТЕ ОТ БОШ! няма да купя нищо повече от тази фирма
dakl
на 26.04.2007 в 17:10:23 #1Фактът , че корпорацията е спонсор на поредната гнусна антибългарска атака , чрез опит за онивиняване и оправдаване на ролята на палачите в Батак, смятам че са прави тези които предлагат пълен бойкот ан изделията на Бош!