Sony съобщи, че 72-процентов спад на печалбата през последното тримесечие се дължи на силната йена и глобалната финансова криза, пише „Ню Йорк Таймс". 

Резултати бяха очаквани след като базираната в Токио компания намали прогнозата си за годишна печалба с 58  на сто. Фирмата ревизира данните след като продажбите на на техните серии Bravia на телевизори с плоски екрани и дигитални камери паднаха повече от очакваното през октомври.

Тази година е изключително лоша, никой не предвиди такава ситуация, коментират производители, цитирани от „Ханделсблат". Курсът на еврото е все още по-важен отколкото курсът на долара, защото компанията  Sony произвежда предимно в страни, обвързани с долара. В Европа Sony е слабо представена, което означава повече разходи за фирмата. Ръководството на фирмата обмисля производствена стратегия, насочена към Европейския съюз.

Японската компания се присъдени към групата азиатски износители, които отчитат по-ниски печалби, в това число Canon, Samsung, които намалиха годишните си прогнози за печалба, пише американският вестник „Ню Йорк Таймс".

Новите данни в съчетание с уязвимостта на Америка натиснаха цените в региона. Акциите на японската фирма достигнаха 16-годишно дъно в понеделник. В сряда цените на книжата се раздвижиха до 2,035 йени, но годишна база спадът е 67 на сто. Пазарът се отнася към компаниите Sony и Toyota като парии, коментират експерти.

Един от източниците на песимизъм е силната йена. Японската валута нарасна спрямо американския долар, като в сряда се търгуваше 97 йени за долар.