
Протестите започнаха тази сутрин. Пътищата, по които шофьорите ще тръгнат към Лондон, се очаква да бъдат парализирани; има опасност от транспортен хаос.
Даже премиерът Гордън Браун признава, че не само превозвачите се мъчат от скока в цените на дизела и бензина. Само че на превозвачите тези уверения не са достатъчни. Те настояват, че изстрелялите се цени до $135 за барел суров петрол са създали остра и неотложна криза в пътния транспорт и в скоро време голям брой работни места ще бъдат закрити.
"Това не са само няколко ядосани превозвача", обяснява говорител на лоби групата Transaction 2007. "Цялата индустрия казва, че вие ще ни убиете, но имате силата да спрете това".
Представител на транспортна компания от Кент твърди, че разходите за гориво миналия месец са се покачили с 40,000 паунда (почти 100,000 лева). Други компании били даже още по-сериозно засегнати. Проблемите на британските превозвачи се утежнявали от чуждестранните превозвачи, пристигащи в Британия „с резервоари, пълни с евтино гориво".
Наистина - според данни на британското министерство на транспорта, броят на регистрираните в чужбина камиони за пренос на стоки влизащи в Британия е достигнал рекордните 1.7 млн. броя за миналата година.
Представители на шофьорите напомнят за хаоса, който те създадоха с блокадите си през 2000 г. Същото може да се повтори и сега - освен ако правителството не предприеме бързо действие за да им помогне да се справят с покачващите се разходи.
Шофьорите, пристигнали сутринта, ще паркират камионите си, след това с автобус ще отидат до Мраморната арка, където ще се състои митинг. По обяд техни делегати ще представят писмо в Даунинг стрийт, където се помещава правителството.
Настоява се за „съществена ползвателска отстъпка", т.е. шофьорите на тирове да могат да си спестят част от акциза върху горивата.
Част от околовръстния път A40 в западен Лондон ще бъде затворен за няколко часа, за да могат демонстрантите да паркират возилата си; движението ще се отклонява в други посоки. Все пак Лондонският градски транспорт не очаква по-сериозни проблеми с трафика в града.
От Асоциацията на пътните превозвачи обясняват, че ако правителството не вземе мерки да стабилизира цените на горивата, последиците могат да са страшни. Голям брой бизнеси „ще бъдат изправени до стената".
Домакинствата също са засегнати. Изчислено е, че средно за екскурзия с кола по време на неработните дни в страната шофьорите ще отделят тази година 110 милиона паунда (250 млн. лв.) по сравнение с миналата.
Представители на превозвачите предупреждават финансовия министър Алистър Дарлинг най-малкото да забрави за ново повишение на акциза през октомври. От правителството се иска да упражни натиск върху страните от ОПЕК за повишаване на производството на петрол, което според тях ще помогне да се смъкнат цените.
Само Левски
на 27.05.2008 в 23:48:50 #7В България производителя на бензин е само един това е руския монополист Лукойл.Други няма.Цените в България на бензина са такива каквито са и във Великобритания или почти такива като там, но на Острова акциза е 3 пъти по-голям.Това значи че тук има монопол, който се толерира от проруското продажническо управление на руснака Станишев, който е закърмен с мръсния руски капитал,колкото и да се намалява акциза печалбата няма да отива тогава в държавата, а в рускияте олигарси стоящи зад Лукойл.ИЗХОДА Е НЕЗАБАВНО ДА БЪДА НАЦИОНАЛИЗИРАН НЕФТОХИМ И ЛУКОЙЛ ИЗГОНЕН ОТ БЪЛГАРИЯ.
Abadbobata
на 27.05.2008 в 15:10:17 #6Тва, че пътищата са важни, важни са. Ама тези дето карат най-много те ги амортизират най-много и те трябва да плащат повече за евентуалната им поправка, а не да се вземе по-равно от всички. Акциза е най-добрия начин това да се подсигури. А и се насърчава използването на по-ефективни автомобили.
marana
на 27.05.2008 в 15:07:26 #5добре, колеги, но видяхме къде у нас отидоха парите за пътища - за комисионни по "тракия" а пък 40% ... не е ли малко множко? или за лапачите много няма мого ми е интересно обаче как ще се развие проблемът с тираджиите в УК
Неделчо Съботинов
на 27.05.2008 в 14:16:34 #4Строенето на пътища и инфраструктура е основен фактор за стабилна и развита икономика, която има потенциал да привлича инвестиции. Да не говорим за транспортните коридори. От древността пътищата са привличали стопанската дейност, така е и сега. Унгарците работиха с бюджетен дефицит, но сега имат пътна мрежа и чуждите капитали спокойно влизат там. А тук...? Аз съм за парите от акциза да отиват за пътища, това трябва да е национален приоритет, тъй като от него печелим всички, пък дори и да нямаме автомобили.
Abadbobata
на 27.05.2008 в 14:05:32 #3marana, Акциза е най-добрия начин да се стимулира ефективността на ползването на горивата. И най-справедливия начин да се съберат пари за пътища - който кара повече, плаща повече. Иначе парите за пътища ще трябва да дойдът от данъците. Аз например нямам автомобил и не искам с парите от моите данъци да се строят пътища.
marana
на 27.05.2008 в 13:18:51 #2да намали поне малко акциза над 40% от крайната цена на горивото в България отива за държавата - акциз и ддс
Abadbobata
на 27.05.2008 в 12:51:01 #1И правителството им даде по една пръчка и те отидоха да набият морето, защото потопило корабите. Кво може да направи правителството като няма петрол?