„Цар Киро храни Литекс", четем от първата страница на „Стандарт"
Цар Киро се оказа спонсор на футболния шампион "Литекс". Тайната изскочи от папка на ромския бос, намерена в един от мерцедесите му. "Вътре имаше документ, че Кирил Рашков е превел 430 000 долара на "Литекс", разкри Васил Васев, поемно лице при обиска на автомобилите на боса след екшъна в Катуница. "Следовател намери в багажника нотариално заверен банков ордер. С него Рашков превежда парите като заем на клуба", обясни пред Дарик радио Васев.

Запознати с разследването също твърдят, че такъв документ е приложен към делото срещу Цар Киро.

Хората на ловешкия футболен бос Гриша Ганчев обаче категорично отрекоха да са опирали до парите на скандалния ром.
Още от статията на „Стандарт"

„Гений, мечтател, бунтар, диктатор", е водещото заглавие на „Дневник" от темата "В памет на Стив Джобс (1955-2011)"

Емоционален, придирчив и смятан от мнозина за незаменим.

Визионер и виртуоз.

Уникален лидер, чието място е трудно да бъде запълнено от когото и да било.

Талант и мечтател, какъвто технологичният свят не бе виждал от поколения насам.

Изключителен бизнесмен, търговец и майстор в преговорите.

Харизматичен, безпощаден, перфекционист и диктатор...
Изброяването на определения, възхваляващи и критикуващи Стив Джобс, може да продължи още дълго.

Безспорно е обаче, че под негово ръководство "Епъл" успя да промени живота на милиони хора по света и да ги накара да прегърнат технологиите, както никога досега.

Починалият на 5 октомври едва на 56 години милиардер изгради най-стойностната технологична компания с идеи и продукти, революционизирали компютрите, музиката и мобилните комуникации.

Той живя и работи често напук на общоприетите правила и очаквания в живота и бизнеса.

Той бе предприемач, какъвто би се гордяла да има всяка страна.

Създаваше продукти и работни места и никога не ходеше във Вашингтон да лобира. Когато общинарите в Купертино попитаха дали пък не би подарил безплатен интернет на градчето, където е централата на "Епъл", той отговори: "Плащаме си данъците и очакваме властите да предложат това."

Със страстта си към минималистичния дизайн и с маркетинговия си гений Джобс промени персоналните компютри през 70-те и 80-те години и мястото им в живота по време на двете си епохи в "Епъл". След което направи това и с музикалната индустрия и мобилните комуникации.

Благодарение на почти маниакалния му контрол над разработването на продуктите той превърна в икони плеърът iPod (2001), смартфона iPhone (2007) и таблета iPad (2010). Джобс беше такъв майстор на маркетинга, че за iPhone се говореше като за "телефона на Исус" заради почти религиозния ефект върху последователите на бранда с ябълката.
Още от статията на „Дневник"

„Смут в правителството заради парите за магистрала "Тракия", разкрива от първата си страница „Сега"
Милионите от еврофондовете за магистрала "Тракия", която засега се строи със средства на българските данъкоплатци, потъват във все по-голяма мъгла. Въпреки че е осигурено по принцип еврофинансиране от Брюксел, България няма яснота кога ще започне получи парите от Еврокомисията, които са от ключово значение за бюджета. А говорителят на комисията по регионална политика в ЕК Тон ван Лиероп в сряда изненадващо обяви, че парите по програма "Транспорт" за градеж на шосета у нас до 2013 г. няма да стигнат за всички проекти, затова част от тях ще бъдат финансирани от Брюксел през следващия програмен период - 2014-2020 г.

Според него за тогава можели да останат части от "Тракия" и "Струма", като например тунелът в Кресненското дефиле. За най-сложната отсечка от "Струма" - през Кресна, отлагането не е новина, но визирането на пловдивската магистрала вече е изненада.

Строителният министър Лиляна Павлова обаче вчера обяви, че няма притеснения за "Тракия", и допусна, че еврочиновникът просто е объркал имената на магистралите. В парламента тя обясни, че строителите си получават редовно парите за извършената работа от българския бюджет, а според европравилата София отчита разходите пред ЕК три пъти годишно, като последната за 2011 г. заявка за одобряване на харчовете ще бъде направена през този месец. "Ще разчитаме, че средствата, които поискаме, ще бъдат сертифицирани, ще ни бъдат възстановени от ЕК до края на годината", заяви още Павлова. Снощи и министърът по еврофондовете Томислав Дончев увери "Сега", че с "Тракия" всичко е наред, няма заплаха за рязане или загуба на евросредства, а в ЕК вече преглеждат заявките на София за превод на парите.
Още от статията на „Сега"

„Трайков: Огромни пари излязоха от България", съобщава „24 часа"
Огромно количество финансови средства излязоха от България през тази година, призна днес по БНТ икономическият министър Трайчо Трайков. Клоновете на чуждестранни компании, които имали дългове към фирмите майки, ги изплатили. Според Трайков това не било добре, но означавало, че дъщерните компании са в добро финансово здраве.

Министърът се похвали, че в България са влезли около 1 млрд. евро, и то в промишлеността. Трайков отново заяви правителствената подкрепа за казахстански или азербайджански инвестиции в нова рафинерия.

"Дори според мен е с една идея по-интересно за Азербайджан, отколкото за Казахстан", каза той. Азербайджанската държавна нефтена и газова компания СОКАР можела да развие дейност у нас в полза на българските потребители.

Токът догодина ще поскъпне с 11, а не с 25%, както би било, ако тецовете на въглища купуват 100% от квотите въглероден двуокис. Шансовете ЕК да позволи на България да ползва 70% безплатни квоти били големи. Министерството на икономи е представило до 30 септември в Брюксел план за инвестиции в тецовете на въглища.
Още от статията на „24 часа"

„Министър отказа първа копка заради дълговете на Видин", разкрива „Труд"
Затъналата в 22 млн. лв. дългове община Видин потресе министър Тотю Младенов, който в четвъртък отказа да направи първа копка на нов социален център. По-късно от ведомството му заявиха, че такава не е била нужна, тъй като ставало дума за ремонт, а не за строителство. Багерът на събитието бил докаран от чиновници, които се престарали.

При обиколката си в общината министърът бе посрещнат с жалби за помощ от социални служители, които не са вземали заплати от месеци. Сметките на общината са запорирани още от пролетта и постъпленията в тях се дърпат веднага от фирми, спечелили дела срещу кметството - за доставки, горива, ток, вода, строителни и обслужващи дейности, телефони, както и за спечелени дела по сключени с предишното общинско ръководство сделки с общински имоти.

Преди ден кметството в града остана без ток и вода. След преговори часове по-късно подаването на ток и вода бе възстановено. Ако шалтерът пак бъде дръпнат, ще се наложи преместване на Общинската избирателна комисия, която е настанена в сградата на общината.
Още от статията на „Труд"

"Масови жалби за надуване на сметките за парно и вода", е водещото заглавие в рубриката „Икономика" на „Новинар"
Масово потребители подават жалби за надписани сметки за парно и вода, съобщиха от гражданско движение ДНЕС за „Новинар". Само за година в организацията са постъпили над 17 000 сигнала срещу произвола на монополистите. Над 60% от постъпилите сигнали са срещу топлофикациите, като 70 на сто от тях касаят „Топлофикация-София". Жалбите за водоснабдяване са над 9%. Масово абонатите на „Топлофикация-София" се оплакват от начисляване на топлинна енергия, при положение че радиаторите са изключени или демонтирани, както и от прекаленото завишаване на дела на енергия за сградна инсталация и разходът за подгряване на 1 кубик вода.

Собствениците на жилища на последните етажи се чувствали ощетени от липсата на качествено отопление, както и от високите сметки за сградна инсталация, при условие че в някои случаи щранговете били напълно студени. Друг проблем се оказва неправилното отчитане на кубатурата на жилището по проект, което води до завишаване на индивидуалния дял на топлинна енергия, разпределен на съответния потребител, посочиха от организацията. Допълнително сме затруднени от факта, че сметките са толкова неясни и сложни, че не можем да разберем как точно са формирани отделните компоненти в сметката, добавиха експертите.
Още от статията на „Новинар"

„Пестим годишно 330 млн. лв. от електронните услуги на НАП", пише на първата си страница „Класа"
Данъчните са изчислили, че гражданите и фирмите пестят около 330 млн. лв. на година от това, че не губят времето на клиенти и служители в път и опашки, а подават декларациите си по електронен път. Сметките са направени въз основа на данните на Националната агенция по приходите, според които над 40 млн. декларации постъпват по интернет в агенцията годишно. Единственото задължително условие, за да се ползват е-услугите на НАП, е гражданинът или фирмата да имат електронен подпис, придобиването на който изисква минимална инвестиция от 50 лв.

За осемте месеца на 2011 г. в приходното ведомство по интернет са постъпили 28,5 млн. данъчни декларации, което е с над 2 млн. повече от същия период на миналата година. Най-често фирмите използват услугата за подаване на месечните справки декларации. Данните на НАП сочат, че ДДС документи по електронен път изпращат над 80% от регистрираните по ДДС търговци. Сериозен е и интересът при подаване на осигурителните декларации образец 1, 3 и 6, като месечно по електронен път в агенцията идват средно над 3 млн. такива документи.

От началото на 2011 г. до края на август по електронен път са подадени и над 2 млн. уведомления за сключване или прекратяване на трудови договори, съобщиха от ведомството на Красимир Стефанов. През тази година формулярите си за облагане на доходите по електронен път са изпратили 48 417 физически лица, като това е с 42% повече от 2010 г. Тази година по електронен път декларации за облагане с корпоративни данъци са подали 140 153 фирми, което е 30% повече от 2010 г. Данъчните предлагат 25 възможности за подаване на документи и плащане на данъци и осигурителни вноски чрез интернет.
Още от статията на „Класа"

"234 коли на трупчета за незаконни превози" е водещото заглавие в рубриката „Бизнес и финанси" на „Монитор"
Номерата на 234 таксита и микробуси, извършващи незаконни превози, са свалени това лято за срок от 6 месеца, а на собствениците на возилата са наложени глоби от 1500 лева за първо нарушение. Сред тях е и печално известният бус, чийто водач без почивка за 24 часа закара пътници до Швейцария. Сред куриозите е, че няколко автомобила, изтърпели половингодишното спиране от движение, са заловени отново да возят незаконно седмица след като номерата им са върнати. В тези случаи колата остава на трупчета за една година, а глобата става 3000 лв. От ДАИ определят като абсурден случай, когато санкциониран водач на втория месец откраднал от наказателен паркинг номера на колата си, заявил, че разполага с двата номера, и си прибрал возилото. Бил обявен за национално издирване и заловен да извършва незаконен превоз. Наложена му е отново глоба плюс допълнителни санкции от КАТ.

Най-голям обем на незаконните превози е установен с леки автомобили и малки микробуси, които таксуват пътниците като градски транспорт и изпълняват маршрути на редовни превозвачи, но с повече спирки и отклонения.

От ИА „Автомобилна администрация" отчитат, че от стартирането на национален горещ телефон за нарушения в превоза на пътници по електронната поща и телефона са постъпили 308 сигнала. В 81 случая са отчетени груби нарушения в превоза на хората, а за 47 случая са се обадили по няколко гневни пътници. По 37 жалби все още текат проверки. Хората стават все по-нетърпими към безобразията от страна на автобусни компании, които поощряват водачите да извършват нарушения, отбелязват от ДАИ.
Още от статията на „Монитор"

„Бизнесът за 2012 г.: Безработица и малко инвестиции", информира „Стандарт"
Безработицата догодина ще продължи да бъде над 11%. Това смятат 57,1% от финалистите в конкурса "Мениджър на годината". Останалите 42,9% са на мнение, че безработицата ще е над 9,5%. Но ситуацията с масовите съкращения на служители и намаляването на работни заплати е зад гърба ни, коментира Станислав Разпопов, изпълнителен директор на "Дунапак Родина". 85% от топмениджърите очакват минимален ръст на инвестициите през 2012 г., а 14,3% смятат, че нови чужди капитали изобщо няма да има. Според голяма част от финалистите експортът и туризмът ще са водещи за икономиката през 2012 г. Заради проблемите в Европа и света обаче 53,3% от мениджърите очакват забавяне в ръста на износа. Въпреки затрудненията 50% от финалистите в конкурса смятат, че опасността от нова рецесия е малка, а 35,7%, че е реална. Тази година за първи път за финала на конкурса се класират 11 мениджъри вместо 10. Причината е, че двама от кандидатите са били с равни резултати. В надпреварата са се включили над 60 мениджъри.
Още от статията на „Стандарт"

„Фермерите увеличават заявките за субсидии за догодина", съобщава „Дневник"
Фермерите, които през тази пролет подаваха заявления за директни субсидии за следващата година, са увеличили с малко площите, с които кандидатстват, спрямо кампания 2011 г. Това сочат обобщените данни на фонд "Земеделие", публикувани днес. За следващата кампания са регистрирани 3.557 млн. ха земи при 3.555 млн. ха през настоящата.

Леко увеличение има и по схемите за национални доплащания, показва справката на институцията. По план през следващата година земеделските производители трябва да получат с около 20 на сто повече средства по всички схеми спрямо настоящата. Заложеният бюджет за подпомагане на сектора е 1.3 млрд. лв. при малко под 1.1 млрд. лв. за тази година.
По-малко заявления, но повече площи
Въпреки че няма драстични разлики в броя на заявленията и на площите, с които кандидатстват фермерите за следващата година, статистиката на фонда показва ръст на интереса спрямо 2007 г., когато тръгна подпомагането. От данните се вижда и продължаващото окрупняване на стопанствата в сектора.

За следващата година са подадени над 68 хил. заявления за евросубсидии, с които са регистрирани 3.557 млн. ха. През тази година обаче заявленията бяха над 72 хил., а регистрираните площи - 3.555 млн. ха. Това означава, че според данните по-малко фермери са кандидатствали с повече земя в рамките на една година. 
Най-много кандидати - в Северна България
Според справката на фонд "Земеделие" от близо 88-те хил. фермери, кандидатствали за субсидии, най-много са кандидатите от общини в Северна България. Както и през предходни години, така и сега най-много площи за финансиране има в областите Добрич и Плевен, засети предимно със зърнени култури. От мярката за агроекологични плащания или плащания за райони с природни ограничения най-много са кандидатствалите в Смолянско.
Още от статията на „Дневник"

„Бизнесът е против такса "самоохрана", информира „Сега"
Най-новият гаф на МВР - въвеждането на такса "самоохрана", вчера предизвика гневната реакция на бизнеса. Докато правителството обещава да разтовари - засега само на думи, бизнеса от ненужни лицензи и надути такси, силовото ведомство измисли и лансира ново бреме, при това без аналог в целия ЕС.

Фирмите, които си имат собствени звена за охрана, вече трябва да молят министерството за лиценз и да му плащат такса за получаване на документа - 700 лв. за едно населено място или 7000 лева за страната. Тези "новости" са прокарани от ведомството на Цветан Цветанов чрез промени в тарифата към Закона за частната охранителна дейност. Логиката на МВР е, че не било честно частните фирми, занимаващи се с охрана, да плащат за лиценз, а предприятията, които вместо да ползват техните услуги, разчитат на собствени пазачи, да минават метър.

"Лицензирането на самоохранителната дейност е в противоречие със Закона за ограничаване на административното регулиране и надхвърля разумните принципи и целите на административния контрол", гласи становището на Българската стопанска камара.
Още от статията на „Сега"

"За 13 млн. лв. ще укрепват мочурищата на лот 4 от "Тракия", съобщава „Класа"
Сдружение „АМТ - Пътища" ще укрепи мочурищата на лот 4 на магистрала „Тракия" за 12,982 млн. лв., стана ясно вчера след отварянето на ценовите оферти в Агенция „Пътна инфраструктура (АПИ). В сдружението влизат фирмите „Пътища и мостове" и „Пътно строителство". Другата оферта на сдружение „Аксиона България" е за 14,628 млн. лв. До участие в процедурата не беше допусната компания „Конструктур инженеринг". Изпълнителят трябва да укрепи трасе с дължина 12,5 км с пари от националния бюджет.

Европейската комисия не планира да спре плащания за инфраструктурни проекти у нас, но парите по Оперативната програма „Транспорт" може да не стигнат за всички проекти и финансирането на част от тях да остане за след 2014 година, заяви Тон ван Лиероп, говорител на комисията по регионалната политика. Той обясни, че не се планира да бъдат отказвани или прекратявани никакви плащания, но може да има твърде много проекти и средствата да не стигнат в бюджетната рамка до края на 2013 г.

Говорителят добави, че сред засегнатите проекти може да са тунелът в Кресненското дефиле по магистралите „Струма" и „Тракия".

Проблем с финансирането на автомагистрала „Тракия" няма и не би могло да има, твърди Томислав Дончев, министър по управлението на еврофондовете, цитиран от БНР.
Още от статията на „Класа"

"Усвоихме 187 млн. лв. от ЕС за пътни проекти", информира „Монитор"
187 млн. лв. ни върна Евросъюзът за пътни проекти от началото на 2010 г. Това показват разчетите на финансовото министерство. Само за магистрала „Тракия" изплатените от еврофондовете пари са 47 млн. лв., уточняват от МФ.

Европейската комисия не планира да спре плащания за инфраструктурни проекти у нас, но парите по оперативната програма „Транспорт" може да не стигнат за всички проекти и финансирането на част от тях да остане за след 2014 г. Това заяви за БНР Тон ван Лиероп, говорител на комисията и отговарящ за регионалната политика: "Не планираме да режем, отказваме или прекратяваме никакви плащания. Може обаче внезапно да се окаже, че има твърде много проекти - по причини, свързани с планирането и финансите - и че няма възможност всички те да се реализират с парите, предвидени за транспорт в настоящата бюджетна рамка до края на 2013-а. Тогава те ще трябва да бъдат пренасочени за следващата - от 2014-а нататък".

„До края на месеца започва активната работа за дострояване на останалите отсечки на автомагистрала „Марица", информира шефът на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров. На лот 2 вече започна разчистването на трасето. Същото е положението с пътя „Кърджали-Подкова" и връзката между околовръстното на София и гара Яна.

В началото на декември трябва да тръгне изграждането на лот 4 на „Струма" от Долна Диканя до Дупница", добави той.
Още от статията на „Монитор"