През 2006 година за първи път в България фирма „Бенлет Марине" проведе въздушна рекламна кампания на „Булгартабак холдинг" АД и търговска марка Victory. За целта беше нает и бранидиран с рекламни послания и знаци хеликоптер К26, който извърши рекламни полети по линията нос Емине - Синеморец в продължение на един месец. 

Авизционната реклама е много популярна в Западна Европа и САЩ, като според проведено проучване от Агенция Millward Brown относно нетрадиционни форми и начини за реклама, публикувано в списание Research magazine,показва, че ефективността от въздушната реклама и промоции се нарежда на второ място след телевизионната реклама.

Опитът на водещи компании в сектора като Aerial Media Services, Cabair Helicopters и Skylark Aviation Services and promotion показва същото.

Една от основните причини за този извод е големият брой на потенциални потребители, който се покрива с авиационни промоции. При този рекламен подход с един полет се достига до максимален брой рекламополучатели. Атрактивността и психологическия фактор задържат вниманието на реципиентите значително повече, отколкото всеки друг тип реклама.

Към тази реклама не може да се свикне, защото тя не се случва с честотата на телевизионната реклама, няма възможност да стане досадна. Въздушната реклама всеки път е различна. Маркетинговото проучване на Millward Brown ясно показва, че постигнатият ефект от авиационната реклама е с по-добър CPP (cost per point) в сравнение с други рекламни практики.

Въздушната реклама представлява алтернативна външна реклама, която достига своите реципиенти по един уникален начин в пространство, което не е задръстено от други реклами. От отделни полети по време на спортни събития и концерти до полети по време на големите задръствания и над претъпканите с туристи плажове, въздушната реклама покрива най-голямата и разнообразна таргет група в сравнение с другите медии.

„Уникална и незабравима - въздушната реклама допълва всяка стандартна рекламна кампания без това прекомерно да натоварва рекламните бюджети" според анализаторите на една от най-големите международни агенции за маркетингови изследвания в областта на медиите Arbitron. Въздушната реклама осигурява изключително ефективен CPM (cost per thousand) при изпълнение на демографски и географски цели.

Въздушната реклама се нарежда на трето място по ефективност, а изразходва само 6% от общия рекламен бюджет.
Проучването е проведено от департамента за маркетингови изследвания към ESG-UQAM.

Този вид реклама позволява прецизно подбиране на публиката, който ще види рекламата. Ако рекламодателят иска да достигне широка и разнообразна публика, тогава полетите се извършват над големите градове в пиковите часове на задръствания.

Съществуват няколко вида въздушна реклама: Heli-Banners (въздушни банери), Aero flash - изписване на символи с дим в небето, въздушни балони - балони/дирижабли с горещ въздух или хелий, брандирани с лого и/или рекламно послание, въздушни снимки - за заснемане на рекламни видео филми и снимки, рекламни летателни апарати - самолети или хеликоптери, боядисани и брандирани с лого и рекламно послание и др.