„Абсурдно е да се рекламират с милионни бюджети джипове", е казал политикът за Берлинер Цайтунг в петък. МПС от този вид са вредни за здравето и разрушават жизнените основи на човечеството. „Задача на държавата е да вземе мерки срещу това".
Според Кун забраната на реклама трябва да се разпростре върху всички коли, които имат емисии над 210 грама въглероден двуокис на километър. Както е известно, Европейската комисия взе решение и разработва методите, според които до 2012 новите автомобили трябва да покрият стандарти за емисии от не повече от 130 гр. CO2 на километър.
През миналата седмица Ренате Кюнаст, ръководител на Зелената партия, отправи призив към германците да купуват щадящите околната среда японски коли. Докато германските индустриални производители не се ориентират към новите претенции за охрана на климата и природата, Кюнаст щяла да съветва: „Хора, купувайте хибридните автомобили на Тойота!".
Всъщност хибридната техника е измислена от Bosch, но немските автомобилостроители са я пренебрегнали. Хибридните мотори могат да се задвижват с различни горива, например както с бензин, така и с природен газ, и се смятат за щадящи околната среда.
Екоминистрите на 27-те държави в началото на седмицата се споразумяха за обща ангажираност и стратегия за опазване на климата. До 2020 емисиите на парниковите газове трябва да бъдат намалени с 20% под нивото от 1990. В това отношение ФРГ поема по-голям ангажимент от Източноевропейските страни.
Според препоръките на ЕС, автомобилната индустрия до 2012 трябва да подобри техниката, определяща изхвърлянето на вредни газове и да покрие изискването за 130 гр. CO2 на километър. Първоначалната програма предвиждаше горна граница от 120 гр. CO2 за нов автомобил. Но в решението се намесиха интересите на промишлените производители и позицията на Гюнтер Ферхойген, комисарят по промишлеността, надделя над тази на екокомисаря Ставрос Димас.
Спорните десет грама трябва да се компенсират с разнообразни действия: по-висок дял биогорива, ефективни климатици и системи за индикация при сменяне на предавката. Според еколозите е направен компромис с автомобилното лоби. Традиционно производителите на автомобили са едни от най-платежоспособните рекламодатели.