Audi започна преговори с редица германски и американски производители, които се готвят да пуснат електрически модели. Баварската компания се надява да създаде гъста мрежа от бързи зарядни станции, подобна на тази, която Tesla изгражда.

Интересът към зарядните станции се дължи на плановете на Audi скоро да произвежда изцяло електрически кросоувър, базиран на концептуалния модел от салона във Франкфурт тази година, пише topgear.bg.

Новият модел на Audi ще може да осигури пробег от максималните към днешна дата 500 км (Model S на Tesla с 90-киловатчасова батерия също достига 500 км), като от специална станция със заряд от 150 кВт 80% от батерията би следвало да се пълни за 30 минути. Това е сравнимо със скоростта на зареждане на суперзарядните станции на Tesla. 

Калифорнийската компания вече предложи на всички производители на електромобили да използват нейната мрежа от суперзарядни станции, в замяна на което да поемат съответния дял от разходите по поддръжката им. Мрежата на Tesla се развива постоянно и в началото на декември 2015 се състои от 554 обекта с общо 3161 зарядни модула. 

Проблемът е, че стандартът на автомобилите Tesla е различен. Ситуацията може да се сравни с различията между Apple и другите компании от бранша. 

Очаква се мрежата, за която се бори Audi, да използва по-популярен накрайник.