На фона на острия недостиг на чипове, засегнал сериозно автомобилната индустрия, както и на възстановеното търсене, цените на колите - нови или втора ръка, растат нагоре. Но от това не печелят автомобилните производители.

Въпреки тези предпоставки, очакванията са, че повечето автомобилни производители ще отчетат слаби приходи през второто тримесечие на годината в сравнение със същите месеци на 2019 година.

Причината за това е, че дефицитът на чипове ограничи осезаемо производството на нови автомобили. А изчерпващите се запаси повишиха цените им и бяха една от причините инфлацията на втория най-голям пазар в света - САЩ, да достигне рекордно равнище.

В страната през юни средната продажна цена е достигнала рекордните 41 000 долара, което е с 10% над средната стойност за юни 2019 година. При автомобилите втора ръка скокът е още по-голям - от 28 на сто, пише CNN Business.

И все пак - кой е големият печеливш от поскъпването на автомобилите?

Това са дилърите на коли. Те изкупуват автомобили от производителите на фиксирани цени. Тези цени се запазват на същите нива, докато продажните вървят нагоре, което осигурява безпрецедентен марж на печалбата на търговците.