В резултат на колосалната си моделна експанзия Mercedes изпревари BMW по глобални продажби през миналата година, но в BMW очакват да си върнат лидерството през 2017 г. благодарение търсенето на Серия 5.

Това и новите разработки на компанията коментира Хилдегард Вортман, старши вицепрезидент бранд мениджмънт в BMW пред BBC TopGear:

"Честно казано аз предпочитам да говорим за печалба и финансова обоснованост, а не просто за обем и продажби. Важно е да сме лидери в технологиите и да печелим от автомобилите, които продаваме, не просто да произвеждаме. Но не казвам, че обемът няма значение. От дебюта на бранда i преди 5 години досега продадохме над 100 000 автомобила i и iPerformance.

Това показва, че посоката, в която се развиваме е правилна. Всички тези автомобили се движат по пътя и олицетворяват електрическата мобилност, на която дадохме начален тласък преди 5 г. Естествено предстоят много новости. Разбира се, трябва да балансираме съотношението. По обем брандът i и М са съпоставими."

Наследникът на Z4, който най-вероятно ще носи името Z5, ще пристигне във Франкфурт. За Вортман автомобилът ще бъде духовен наследник на Z8 - "за мен Z8 е икона, моят любим модел". Но не даде повече информация за модела.

Според експерта предстоят много силни години за BMW, в които гамата модели ще бъде включва автономни и електрически коли.

Революцията в индустрията е започнала започна. Никога не сме били свидетели на толкова много нови технологии, които идват едновременно", коментира тя, но Вортман не смята, че масовите автономни коли ще дойдат в следващите 10 години.

Според него трябва да се диференцира въпросът за автономните коли на части - кога ще станат масови и кога ще бъде достъпна технологията. В следващите 10 години със сигурност ще сме готови. След това идва въпроса за инфраструктурата, законодателството и мнението на застрахователите. Предстоят обаче да се случат много неща, преди автономните коли да се превърнат в масов транспорт.

И в момента в Серия 5 можете да отместите ръцете си от волана и да вършите нещо друго. Дори полуавтономната технология, която имаме в момента, е невероятна, посочва Вортман.

През 2017 г. BMW ще представи и най-големия си SUV - X7, който ще се произвежда в американския завод на компанията. Вече е ясно, че основният конкурент Mercedes GLS ще получи версия Maybach, докато в BMW няма да пускат допълнителна модификация, а ще реагират с по-луксозен като цяло модел.

"Всеки един наш модел е премиум. Клиентите ни ще останат много доволни от автомобила. Потенциалните собственици на модела са невероятно изтънчени, така че няма да има компромис относно качеството", пояснява Вортман.