Китайският гигант за електрически превозни средства BYD отваря нов раздел, промотирайки своята първокласна марка Denza в Европа. Моделът има за цел да подкрепи експанзията на компанията в региона и да се конкурира с германски производители от най-висок клас като BMW и Mercedes, предава Reuters.

Моделите Denza ще се произвеждат и изнасят от Китай, въпреки че BYD планира да започне производство в първия си европейски завод в Унгария през октомври.

Над 7000 нови електромобила на BYD тръгват по улиците на Турция този април

Над 7000 нови китайски коли тръгват по улиците на Турция само този месец

В момента се строят 4 огромни завода на марката, единият от които е в Турция

BYD е продал над 4,2 милиона автомобила в световен мащаб миналата година, като над 90% от тях в Китай. Продажбите на Denza, някога съвместно предприятие 50:50 с Mercedes, днес вече изцяло собственост на BYD, представляват малко над 3% от общите продажби на групата.

Снимка 647575

Източник: BYD

Специалният съветник на конгломерата за Европа Алфредо Алтавила заяви, че Denza ще бъде технологичният предшественик на компанията, защото "ще предвиди технологични характеристики, които по-късно ще се появят в автомобилите с марка BYD". Според прогнозата, съвсем скоро BYD ще има 2,8% дял на европейския пазар на електрически превозни средства, след като въведе хибридни автомобили, за да разшири обхвата си.

"Целта е Denza да се превърне в пълноценна премиум марка. Тя е насочена както към традиционните премиум клиенти, така и към по-младите клиенти, които имат особен интерес към технологиите", подчертава Алтавила.

Продажбите на премиум модела Denza на Стария континент ще започнат в края на годината с електрическата версия на спортното комби Z9 GT с мощност от 1000 конски сили, както и с хибридна версия догодина.

Цената на първия модел още не е известна, но ще надхвърли най-високата цена на автомобил в настоящата европейска гама на BYD - €72 000.

Неудържимо: до няколко години България и цяла Европа ще са заляти с китайски коли

Неудържимо: до няколко години България и цяла Европа ще са заляти с китайски коли

"Китайската инвазия не може да бъде спряна", заяви пред Money.bg арх. Любомир Станиславов - изп.- дир. на "Аутомотив Клъстер България"