С нов достъпен модел Volkswagen тръгва в контраатака на пазара на електрически автомобили. След седмици на преговори, протести и избегнати затваряне на заводи и съкращения на хиляди работници, германският автомобилен гигант избра да покаже при закрити врата първо на служителите си от фабриката във Волфсбург дизайна на новото возило. Името му най-вероятно ще бъде ID.1.

Според Top Gear говорим за малък градски автомобил, който ще е "духовен наследник" на популярния e-Up. В официалното си съобщение, от VW подчертават, че базовата цена ще е едва 20 000 евро - а това е в територията на Dacia Spring, така че вероятно говорим за подобни размери, но с обещание за по-добри възможности.

Volkswagen иска да задълбочи партньорството си с американския производител на електрически автомобили Rivian

Volkswagen иска да задълбочи партньорството си с американски конкурент на Tesla

Volkswagen създаде съвместно предприятие с Rivian миналата година, което се фокусира върху софтуера за електрически автомобили

Какви ще бъдат точно, ще разберем на официалната премиера през март.

ID.1 (или както ще се казва този модел) ще стъпи на MEB платформата в нейна опростена форма, подобно на вече представеното "електрическо Polo" ID.2all в класа под 25 000 евро. Двете коли се очаква да са на пазара съответно през 2027 г. и 2026 г.

Те са част от план, който VW определят като най-амбициозния в историята на марката:

  • Догонване чрез рационализация на портфолиото и разходите (на този етап сме в момента);
  • Атака с 9 нови модела до 2027 г.;
  • Лидерство в технологията сред масовите марки.

Volkswagen се оказаха в тежко положение след доста трудна електрификация - на фона на експлозивния растеж на китайските EV производители, но и на Tesla на Запад. Така марката загуби позиции на ключови пазари, а и цялата група (с изключение на Skoda и Porsche) се оказаха в положението на изоставащи на пазара.

Китайски купувачи са хвърлили око на нежелани германски фабрики на Volkswagen

Китайски купувачи са хвърлили око на нежелани германски фабрики на Volkswagen

Закупуването на фабрика ще позволи на Китай да има влияние в автомобилната индустрия на Германия

Малко цифри за контекст - от пускането на пазара на ID. серията през 2019 г. от нея са продадени малко над 1,35 млн. броя. Над една трета са от най-достъпния наличен към момента модел - ID.3. Продажбите само на един модел на Tesla в рамките на само една година (Model Y през 2023 г.) са почти толкова. Иначе казано, VW отчаяно се нуждае от пазарен хит.

Сега големи надежди се възлагат и на новата SSP платформа, върху която ще стъпят бъдещите електрически версии на бестселърите Golf и T-Roc.