Китайски служители и автомобилни производители се вглеждат в германски фабрики, предвидени за затваряне, и са особено заинтересовани от тези на Volkswagen. Това твърди източник пред Reuters.

Закупуването на фабрика ще позволи на Китай да изгради влияние в автомобилната индустрия на Германия, където са някои от най-старите и престижни марки автомобили, казва той.

Китайските компании са инвестирали в редица индустрии в най-голямата икономика в Европа. Става въпрос за телекомуникации, роботика, но все още не са създали традиционно производство на автомобили там, въпреки че Mercedes-Benz има двама големи китайски акционера.

VW отдавна е символ на индустриалната мощ на Германия, е сега застрашена от глобалното икономическо забавяне, което удря търсенето и скърцащия преход към зелени технологии.

Производството на автомобили в Германия за продажба в Европа би позволило на китайските производители на електромобили да избегнат плащането на мита на ЕС за електрически автомобили, внесени от Китай, и би могло да представлява допълнителна заплаха за конкурентоспособността на европейските производители.

Инвестиционните решения ще зависят от позицията на новото германско правителство спрямо Китай след изборите през февруари, заяви източникът.

Икономиките на двете страни се сближиха по време на 16-те години управление на Ангела Меркел, поради инвестиции и износ от германски производители на автомобили за Китай. Но отношенията се охладиха, тъй като сегашната коалиция настоява да намали зависимостта от Китай. Външният министър Аналена Бербок описа президента Си Дзинпин като "диктатор", а Китай като съперник.

След Европа, Volkswagen планира да спре производство в завод на най-големия автомобилен пазар в света

След Европа, Volkswagen планира да спре производство в завод на най-големия автомобилен пазар в света

Със свой артньор там SAIC Motor

Източник от външното министерство на Германия каза, че Китай се е превърнал в системен съперник.

Volkswagen проучва алтернативни приложения за своите фабрики в Дрезден и Оснабрюк в стремеж за намаляване на разходите, за да съкрати операциите си в Германия. Най-големият автомобилен производител в Европа отбеляза спад на продажбите на фона на нарастващата конкуренция от страна на китайски компании.

От VW искаха да затворят няколко завода, но се сблъскаха със съпротивата на синдикатите. В сделка, сключена преди Коледа, те се съгласиха да прекратят производството в Дрезден, завод с 340 работници, произвеждащ електрическия ID.3, от 2025 г., и Оснабрюк, където 2300 служители произвеждат T-Roc Cabrio, от 2027 г.

Междувременно китайски инвеститори вече са проучили заводи в Западна Европа, според друг източник, запознат с тези дискусии, включително Ford който отваря нов завод в Саарлуис в Германия и завода Audi на Volkswagen в Брюксел.