Шведският автомобилен производител Volvo Cars, известен още просто като VOLVO, както се изписва логото на компанията, е основан през далечната 1927 г.
Компанията често се бърка с индустриалния конгломерат AB Volvo, но става въпрос за две отделни компании, откакто конгломератът AB Volvo продаде автомобилния си бизнес на американската Ford Motor Company през 1999 г. Малко по-късно, през 2010 г. Ford продава автомобилния производител на китайската Geely Holding Group.
През юли на 2017 г. Volvo обяви, че новите модели от 2019 г. ще бъдат изцяло електрически или хибридни, което ще сложи край на близо един век на производство на автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Първото Volvo се произвежда на 14-и април 1927 г. и е било наречено Volvo ÖV 4. След това младата автомобилна компания се насочва към производството на автомобили с твърд покрив и кабриолети, които да издържат на суровия шведски климат.
Като собственост на китайската компания Geely, противно на всички очаквания Volvo преживява истински ренесанс. Производителят разработва нова линия от 3 и 4-цилиндрови дизелови и бензинови двигатели, елиминирайки големите двигатели. Паралелно с това разработва нова производсвена платформа за моделите S90 и V90.
През 2015 г. компанията изненадва всички, като продава над половин милион автомобила за пръв път в 89-годишната си история. Продажбите в Европа нарастват с над 10% през същата година до 269 000, представлявайки над 50% от общите продажби.
Доброто представяне на компанията продължава и през 2017 г., когато тя продава нов рекорден брой автомобили, в историята си - 571 000.
В по-голямата част от 90-годишната история на Volvo компанията е била свързана с производството на сигурни, надеждни и практични автомобили. През последните години обаче от компанията поглеждат към нов нетипичен за нея сегмент - този на луксозните автомобили.
Ето и как се осъществява тази трансформация:
Въпреки че бизнесът на компанията стартира през 20-те години на миналия век, първото й предложение, което може да се определи като насочено към луксозния клас, става реалност през 1933 г., с модела PV 654.
Източник: Wikipedia
Той се отличава с подобрен плюшен интериор, две резервни гуми и 84 конски сили, гаратнирани от 3.67-литровия 6-цилиндров двигател.
Източник: Wikipedia
През 1935 г. Volvo представя модела PV36 "Carioca". Той се отличава с доста по-аеродинамично тяло и независими предни спирачки. В допълнение има място за 6 пътника. От модела са произведени 501 броя със същия двигател, като моделът има максимална скорост от 110 км/ч.
Източник: Wikipedia
След Втората световна война Volvo представя модела PV60 през 1946 г. Автомобилът става доста популярен в САЩ, въпреки че се различава сериозно от актуалния за тези години дизайн.
Източник: Wikipedia
След този модел компанията прави почивка в предлагането на луксозни модели до модела 164 през 1968 г.
Източник: Wikipedia
Това е първият 6-цилиндров седан на компанията с мощност от 175 к.с., осигурени от 3-литровия двигател на модела. Най-значителното подобрение при модела е бил кожения му салон.
Източник: Wikipedia
През 1974 г. компанията заменя модела 164 с 264. Той се отличава с плюшен интериор и 2.7-литров 6-цилиндров двигател. Този модел има дори версия лимузина, отличаваща се с 3 реда седалки.
Източник: Wikipedia
През 1982 г. Volvo представя модела 760 GLE. Ръбатата му форма ще предопределя визията на всички модели на компанията през 80-те години на миналия век. Няма нито една заоблена линия. Този модел става изключително популярен в Америка и се превръща в стандарт за безопасност.
Източник: Wikipedia
През 1990 г. моделът 760 е заменен от 960. Той дебютира с новия 3-литров и отново 6-цилиндров двигател на компанията.
Източник: Wikipedia
През 1998 г. моделът 960 е ребрандиран като S90. След придобиването на компанията от Ford през 1999 г., Volvo произвежда първото поколение седани S80, които оглавяват продажбите й до 2006 г.
Източник: Wikipedia
През тази година той е заменен от второто поколение S80, което отново доминира в продажбите през следващото десетилетие да появата на... S90 през 2017 г.