Повечето и собственици на автомобили са спокойни за зимната експлоатация на своите коли. За мнозина е по-добре е да се предвижват в студеното време с кола, отколкото да харчат пари за таксита или да стоият по спирки на градския транспорт. Но сред шофьорите има и такива, които заключват колата за зимата в гаража, за да я предпазят от негативни последици в суровото време.

Всъщност автомобилът не обича да стои на едно място, категорични са автомобилните експерти. Затова той трябва постоянно да се кара, за да могат всички негови системи да работят правилно.

Следват пет основни причини, поради които движението през зимата е полезно за състоянието и дълголетието на автомобила.

Най-честите грешки, с които можем да си повредим автомобила

Най-честите грешки, с които можем да си повредим автомобила

Ако послушате съветите на механиците ще спестите пари

Топ 5

1. Акумулаторът скъсява живота си

Акумулаторната батерия захранва електрическата бордовата мрежа на автомобила, дори когато двигателят не работи. Химичните реакции протичат в него, без да спират. Ето защо, с течение на времето, той остарява във всеки случай - независимо дали карате колата редовно или не. Освен това, поради дългия престой, ресурсът на батерията се намалява. Причината е голямата степен на разреждане и съответно липсата на презареждане.

Ако оставите колата за цялата зима с неизключени клеми, батерията много бързо ще се разреди. Това ще отнеме не повече от два месеца. В най-добрия случай презареждането ще помогне за съживяване на батерията. И ако нямате късмет, ще трябва да похарчите пари за нов акумулатор.

Снимка 573742

Източник: Pixabay

2. Спирачната система се поврежда

Много е важно да карате колата си през зимата - тогава спирачната система ще функционира стабилно. А и тя, между другото, никак не обича да стои бездейна. Дори ако колата е оставена за цялата зима в гаража, спирачните дискове и барабаните ще бъдат покрити с ръжда, а фрикционните накладки ще започнат да се отдалечават от металната основа на накладките.

Но това не е всичко. Бездейният престой води до обтягане на водещите спирачни механизми, заклинване на кабелите на ръчната спирачка и появата на корозия при спирачните цилиндри.

Това води до факта, че когато тръгнете на път пролетта вашата спирачна система няма да е в добре работещо състояние. А може да се наложи да поправите или смените и доста нейни части.

Снимка 339710

Източник: iStock

3. Климатикът започва да работи неправилно

Сервизните специалисти не случайно препоръчват периодично включване на климатика през зимата. Тази система също не обича дългите паузи. Тръбите и компресорът трябва да се смазват с масло, което е разтворен в хладилния агент.

При дълъг престой маслото започва да се оттича. Тръбите, както и фугите, се оголват, което води до загуба на уплътнение и повреда на компресора. Защото, след като се включи, за известно време системата ще работи на сухо.

4. Маслата губят свойствата си

Моторното масло и това, което се налива в скоростната кутия, в крайна сметка губи свойствата си. Ето защо, според предписанията, маслото трябва да се сменя всяка година. Честотата на подмяна не зависи от пробега.

Също така е лошо, че след по-дълъг престой двигателят стартира на сухо - по това време маслото от главата на блока напълно се е оттекло в картера, така че няма маслен филм по частите.

5. Купето ръждясва по-лесно

Автомобилите ръждясват, независимо дали непрекъснато са в употреба или стоят. Даже, когато колата се управлява ежедневно, купето се разрушава по-бавно.

Защо е така? Когато автомобилът се движи, тялото се вентилира - по време на шофиране и по време на работа на вентилационната система на кабината, въздухът се задвижва през скрити кухини и влагата се изхвърля или по-бързо се изпарява. В резултат на това кондензът не се натрупва в кухините и не корозира купето. Освен това скоростта на корозия се забавя при стабилно ниски температури. И това е още една причина да карате автомобила през зимата.

9 лоши навика, които износват двигателя на автомобила

9 лоши навика, които износват двигателя на автомобила

Знаете ли че дузина пътувания до километър намаляват живота на двигателя повече от едно пътуване от 1500 км.