Непрекъснатото усъвършенстване на автомобилните технологии направи нашите леки коли прецизни механизми, които ни служат вярно и ни предпазват от редица волни или неволни грешки при шофиране. Въпреки това човешкият фактор има своята важна роля за дългия и безавариен експлоатационния живот на най-важният елемент на автомобила - неговият двигател. Предлагаме ви няколко често срещани лоши навици на водачите, които съкращават живота на силовия агрегат и струват скъпо на собствениците на моторните превозни средства.

Шофиране със студен двигател

Съвременните автомобили ви позволяват да започнете да се движите половин секунда след стартиране на двигателя. Кажете благодаря на модерните системи за впръскване на гориво. Въпреки това, на студен двигател, изпитващ маслен глад, наистина не му харесва, когато скоростта рязко се повиши. Не бързайте, поне първите 3-4 минути след стартиране гледайте да не хвърляте стрелката на оборотомера над 2000 оборота. Не се препоръчва да натискате здраво педала за газта, докато температурата на охлаждащата течност не се покачи до поне 80 градуса.

Най-често срещаните проблемите с охлаждането на автомобилния двигател

Най-често срещаните проблемите с охлаждането на автомобилния двигател

Каква е нормалната работна температура на бензиновите и дизеловите двигатели?

Шофиране с прегрял двигател

И без това няма да можете да пътувате дълго така. Високите температури са смъртоносни за двигателя. Особено за съвременните двигатели, при които дори цилиндровият блок не е от чугун, а само от алуминий. Накратко, следете температурата на охлаждащата течност. Ако стрелката пълзи в червената зона, спрете незабавно. Прегряването на модерен двигател е ужасно скъпо удоволствие за джоба на шефьора.

Постоянното шофиране на високи обороти

Постоянното изискване на двигателя да се върти на максимална скорост е като да се опитвате да преминете през деня в режим на бърза работа. Какво ще се случи с вас след пет-десет минути? Така е, ще се изчерпиш и ще спреш, изплезил език. Горе-долу същото е и с двигателя. Постоянното шофиране с високи скорости е стрес за двигателя и другите компоненти на автомобила, което неизбежно води до намаляване на експлоатационния живот.

Каране с ниско натоварване през цялото време

Парадоксално, но шофирането с ниска скорост също не е добре дошло за двигателя на вашия автомобил. Ако моторът работи под напрежение, можете да почувствате характерни вибрации, показващи детонация в двигателя. Само запомнете: детонацията е много вредна, тя буквално унищожава двигателя отвътре. Затова редувайте режимите на шофиране и не изпадайте в крайности.

8 опасни грешки на пътя, за които всички забравят

8 опасни грешки на пътя, за които всички забравят

Независимо от шофьорския опит, не трябва да пренебрегвате тези наглед рутинни ситуации

Дръжте съединителя натиснат на светофара

Ако карате кола с автоматична скоростна кутия, можете да пременете в статията по-нататък. Но, ако имате лека кола с ръчна скоростна кутия, запомнете: да не отпуснете педала на съединителя, докато стоите на светофара, е просто глупаво. Съединител, който е постоянно включен, е съединител, който ще се повреди много по-рано от очакваното. И това, разбира се, въпреки че е консуматив, е много скъп консуматив...

Кратки пътувания

Казват, че дузина пътувания с дължина до километър намаляват живота на двигателя повече от едно пътуване от 1500 км. И наистина е така. Честите цикли на включване и изключване са много по-вредни за двигателя, отколкото постоянната работа в оптималната температурна зона. Ако трябва да купите си нещо в магазина на две пресечки, отидете пеша. Това ще бъде по-полезно и за вас и за вашия автомобил.

9 грешки, които много шофьори правят при изпреварване

9 грешки, които много шофьори правят при изпреварване

Никога не забравяйте, че това е най-опасната маневра на пътя, която провокира тежки инциденти

Веднага изключвате двигателя с турбокомпресор

Е, вероятно всеки знае това. Двигателите с турбокомпресор - както бензинови, така и дизелови - не могат да бъдат изключени веднага след пристигане на вашата дестинация. Много е вредно за работното колело на турбината. Повечето турбо двигатели имат таймери за изключване, но ако не сте сигурни, оставете двигателя да работи на празен ход за минута и след това го изключете.

Как убиваме двигателя на автомобила през лятото

Как убиваме двигателя на автомобила през лятото

90% от шофьорите не знаят какви опасности за най-важната част от колата крият жегите

Шофиране с почти празен резервоар

Тук има два проблема едновременно. Първо, съвременните потопяеми горивни помпи работят оптимално само когато пръскат гориво. Бензинът също така изпълнява функцията за охлаждане на помпата, в противен случай тя бързо ще прегрее и ще трябва да бъде заменена. Освен това отлаганията, натрупани в резервоара по време на работа, могат да попаднат в горивната система. Резултатът е същият: ще стигнете до ремонт. Накратко, не пренебрегвайте лампата за ниско ниво на горивото в резервоара.

Игнорирате лампата за проверка на двигателя

Да, този лош и често срещат навик също не трябва да се пренебрегва. И да, наясно сме, че понякога чек енджина светва заради всякакви глупости, включително и за не най-успешното зареждане. Но също така лампичката предупреждава за проблеми в системата за запалване, работата на горивната помпа, мръсни инжектори и дузина други параметри, които пряко влияят на здравето на двигателя.