Бизнес пътуванията - такива, каквито както ги познаваме, остават в историята. Идва новата ера на елитни, нарушаващи правилата професионалисти, които налагат нови тенденции и отказват да бъдат приковани към остарели корпоративни политики. Т. нар. Gen Z (родените между 1996 и 2011 г.) вече съставляват над една трета от глобалното население, а комбинираната им разходна мощност се оценява на $143 милиарда, защото те представляват 40% от всички потребители, съобщава Linkedin.

Източник: iStock
Gen Z е тук и не се задоволяват с невдъхновяващите бизнес пътувания от миналото. През 2025 г. това дръзко, жадно за приключения поколение, което съставлява повече от една четвърт от глобалната работна сила, не играе по правилата на по-възрастните. Забравете задушните конферентни зали и строгите маршрути - това е зората на бизнес пътуванията като феномен с високи залози, стимулиращи кариерата и изследващи света.
Край на второкласните хотели, край на разводнените и скучни корпоративни събития. Професионалистите от поколение Z пренаписват историята с разкошни международни пътувания, луксозни престои с платени разходи и напълно персонализирани маршрути, които размиват границата между бизнеса и приключенията.

Източник: iStock Images
Техните очаквания? Те са до небето. Техните искания? Не подлежат на преговори. Компаниите, които отказват да се адаптират към тяхната революция, свързана със служебните пътувания, ще гледат как най-добрите им таланти отиват в ръцете на конкурент, готов да плати сметката за първокласни полети и петзвездни потели.
Отминаха дните, когато бизнес пътуването означаваше икономични полети, посредствено хранене и евтини нощувки. Професионалистите от поколение Z замениха това правило с една проста мантра: работете здраво, пътувайте повече и накарайте работодателите си да не пестят пари за вас. коментират HR експерти от Европа и Америка.
Новият различен, смел, амбициозен и безапелационен подход към корпоративните пътувания превръща обикновените командировки в луксозни и незабравими изживявания, които надхвърлят PowerPoint презентациите. Какъв е изводът? Служителите се променят, а компаниите нямат друг избор, освен да се адаптират.