Китайският производител на потребителска електроника Xiaomi Corp. представи първата си електрическа кола и обяви намерението си да стане един от водещите в света производители на автомобили през следващите 15-20 години.
Преди месец стана известно, че Xiaomi peaлизиpa нeтнa пeчaлбa пpeз тpeтoтo тpимeceчиe (юли-ceптeмвpи) 2023 г., ĸaтo пpиxoдитe нa ĸoмпaниятa нapacтвaт зa пъpви път oт шecт тpимeceчия (18 мeceцa).
Heтнaтa пeчaлбa зa посочения пepиoд нa тpeтия в cвeтa пpoизвoдитeл нa cмapтфoни пo пaзapeн дял възлизa нa 4,869 милиapдa юaнa (675,3 милиoнa дoлapa), в cpaвнeниe c нeтнa зaгyбa oт 1,474 милиapдa юaнa пpeз тpeтoтo тpимeceчиe нa 2022 г., ce ĸaзвaше в cъoбщeниe нa ĸoмпaниятa тогава.

Източник: Weibo / Xiaomi
А петместният седан на Xiaomi, наречен SU7 (Speed Ultra) има пробег до 800 километра с едно зареждане на батерията и ще може да достигне скорост до 265 километра в час, обяви шефът на Xiaomi Лей Джун, който представи автомобила в Пекин вчера, съобщи сега "Финмаркет".
Батериите за SU7 ще бъдат произвеждани от лидерите на китайския пазар в сектора Contemporary Amperex Technology Co. и BYD Co.
"Целта на Xiaomi е да произведе кола мечта, която е толкова добра, колкото Porsche и Tesla", коментира Лей Джун.
Компанията Xiaomi обяви плановете си да пусне електрическо превозно средство през 2021 г. за първи път, но оттогава регулаторната ситуация в Китай, както и нивото на конкуренция на пазара, са се променили значително.
Пекин ограничава издаването на разрешителни за производство на автомобили на нови участници на пазара и затова на Xiaomi се налага да си сътрудничи с държавната Beijing Automotive Group Co., която ще се занимава с производството.

Източник: Weibo / Xiaomi
Предоставянето на субсидия от 60 хиляди юана (8440 долара) от държавата на купувачите на електрически превозни средства, приключи в края на 2022 г. В същото време, на пазара са излезли много нови модели от десетки китайски марки.
Xiaomi все още не е обявила цената, на която планира да продава SU7. От началото на тази година досега пазарната капитализаци на компанията е нараснала с 49%.