Последствията от пандемията продължават в почти всички сектори на бизнеса в целия свят, но особено осезаеми са в автомобилния бранш. Глобалната криза с недостига на чипове се задълбочава като автомобилната индустрия отново отчита спад на производството. Великобритания е една от страните, където това се усеща особено силно в момента. И причините са две - недостигът на чипове и продължаващите ограничения, свързани с Covid-19.
Sky News пише, че автомобилната индустрия на Острова се обединява с молба към правителството да "освободи" от каквито и да е рестрикции и самоизолация напълно ваксинираните хора след спада в производството. Представителите на автомобилния сектор обвиняват отчасти мерките, свързани с пандемията за лошите резултати.
Асоциацията на производителите и търговците на автомобили съобщава в публично изявление, че до 30% от работниците от компаниите, свързани с веригата за доставки са били под карантина заради наложена самоизолация.
В изявлението се казва още, че "последиците от глобалния недостиг на чипове продължават да нанасят сериозни проблеми върху производството през юни и са нужни държавни мерки за подкрепа".
Най -големият британски производител на автомобили - Jaguar Land Rover, прогнозира по-рано тази седмица, че "кризата с липсата на чипове ще се задълбочи през следващите месеци като потенциално може да намали производството на коли с до 50%".
През месец юни британските заводи са произвели само 69 097 превозни средства. В исторически план това е най-ниската цифра от юни от 1953-а година.
За първото полугодие на тази година произведените автомобили са само 499 000. Изчислената загуба е в размер на 8,5 милиарда лири.
"Въпреки че автомобилната индустрия на Обединеното кралство продължава да страда от последиците от световната пандемия, секторът има възможност да се възстанови. Най-новите инвестиции в производство на батерии и електромобили показват, че с малко съдействие светлото бъдеще ще е близо. Индустрията обаче все още е изправена на колене поради глобалния недостиг на полупроводници и отсъствията на персонал в резултат на самоизолация", коментира главният изпълнителен директор на Автомобилната асоциация Майк Хоуз. И призовава британското правителство да помисли по въпроса.
Говорител на правителството отговори така:
"Самоизолацията остава основен приоритет в нашите национални усилия за намаляване на разпространението на COVID-19".
Според изчисления от месец май тази година - недостигът на чипове струва на световната автомобилна индустрия над 115 милиарда евро.