Porsche използва 75-годишнината от представянето на първия автомобил с името Porsche (8 юни 1948 г.), за да разкрие визията си за бъдещ хиперавтомобил. Porsche Mission X е електрическият наследник на Porsche 918 Spyder, или поне концепцията, която визуализира споменатия хиперавтомобил, обяви компанията, цитирана от световните сайтове за автомобили.
Разкрит на специално тържество по случай годишнината в Музея на Порше в Щутгарт, Mission X представя бъдещето на Porsche с електрификация като основна - но не единствена - движеща сила. Синтетичните горива все още ще бъдат част от бъдещето на Porsche.
Източник: Facebook / Porsche
Подобно на размерите на Carrera GT и 918 Spyder, Mission X е с размери приблизително 177 инча дължина, 79 инча широчина и по-малко от 47 инча височина, като се движи на 107,5-инчово междуосие. 20- и 21-инчовите колела с шахматно монтиране (гуми 315/20 R 21 отзад и 255/35 R 20 отпред) са концептуален дизайн с прозрачни аероплани отзад, а автомобилът има врати в стил Льо Ман, които се отварят напред и нагоре.
Mission X ще влезе в серийно производство, а когато това стане, Porsche иска да бъде най-бързият лек автомобил на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе. За да постигне това, той ще има перфектно съотношение мощност/тегло 1:1 - метрична мощност на килограм, или 1 конска сила на 2,2 кг. От Porsche обаче не съобщават колко ще тежи и каква мощност ще произвежда.
Това, което знаем, е, че батерията ще бъде разположена зад кокпита, за да се осигури баланс на теглото в средата на двигателя, и че автомобилът ще има "значително повече притискаща сила от сегашния 911 GT3 RS", включително адаптивно въздушно съпротивление с функционалност DRS.
Източник: Facebook / Porsche
Освен това той ще бъде подкрепен от 900-волтова зарядна архитектура, което означава, че батерията му може да се зарежда приблизително два пъти по-бързо от тази на настоящия Taycan Turbo S.