Японската автомобилна компания Subaru подаде заявка за регистрация на търговска марка "STe" в Германското ведомство за патенти и търговски марки (DPMA), съобщава CarBuzz. Този ход вероятно дава заявка за бъдещи електрически автомобили. STe звучи като заместител на STI - значката за ефективност, свързана с електрифисацията в сектора, която Subaru отлага.

Миналата година автомобилният производител обяви, че няма да има WRX STI за това поколение, като обяви, че бъдещите модели с висока производителност ще трябва да се съсредоточат върху намалените емисии и електрификацията, и че настоящият WRX, представен за моделната 2022 г., ще бъде дотам, докъдето стига тази платформа.

Снимка 642166

Източник: Subaru

STI е съкращение от Subaru Tecnica International, която дебютира през 1988 г. като подразделение за моторни спортове на Subaru и производител на най-твърдите пътни автомобили, обикновено варианти на WRX. Преди 2006 г. съкращението се изписваше с малка буква "i", а след това с главни букви. STe се завръща към този оригинален стил, служейки като препратка към STI, като малката буква "e" вероятно означава "електрифициран".

Спортното Subaru BRZ е на хоризонта и е по-скъпо. Но по каква причина?

Спортното Subaru BRZ е на хоризонта и е по-скъпо. Но по каква причина?

Увеличението на цените идва на фона на спад в продажбите на модела

Когато обяви прекратяването на производството на WRX STI, Subaru заяви, че очаква "с нетърпение да включи същността на STI в следващото си поколение автомобили", което означава, че линията STI с рали мотиви може да се разшири или да повлияе на други автомобили. По-конкретно - за електромобилите.

Снимка 678523

Източник: Subaru

Единственият актуален електрически автомобил на Subaru е кросоувърът Solterra, разработен съвместно с Toyota и идентичен в повечето отношения с bZ4X на по-големия автомобилен производител. На автомобилния салон в Токио през 2022 г. Subaru показа концептуален модел Solterra STI, оборудван със спойлер на покрива, пълен бодикит и нестандартни джанти, но без модификации на изпълнението.

На автомобилния салон в Токио през 2022 г. Subaru показа и концепцията STI E-RA Challenge Project, електрически състезател с мощност 1072 к.с. Така че изглежда, че Subaru има известен интерес към високопроизводителните електрически автомобили. STe може да е само значката, която те носят.

Новата Subaru Impreza идва без опция за ръчни скорости

Новата Subaru Impreza идва без опция за ръчни скорости

Седанът също остава в миналото