През последните няколко години свикнахме с непрекъснато увеличаващият се интерес към SUV автомобилите в глобален мащаб и данните на Focus2Move за изминалата година са поредното доказателство, че този вид коли ще продължи да жъне пазарни успехи и през 2019 година.
Според данните на Focus2Move, цитирани от auto-press.net,глобалните продажби на SUV автомобилите са достигнали ниво от 32.1 милиона единици, което представлява увеличение от 6% спрямо 2017 година.
Източник: Focus2Move
При марките, с най-силни продажби през 2018 година може да се похвали Toyota, при която се отчита ръст от 5.8% до ниво от 2 357 733 единици. На второ и трето място в годишното подреждане финишират Nissan (2 247 771 ед.) и Honda (1 843 149).
Данните на Focus2Move сочат също така, че в Топ 10 на марките влизат също така Ford с 1 599 119 коли, Hyundai с 1 578 314, Jeep с 1 565 746, Volkswagen с 1 224 975, Chevrolet с 1 039 582, Kia с 906 350 и Renault с 824 236.
Източник: Focus2Move
При автомобилните групи, алиансът Renault-Nissan отчита доминираща пазарна позиция с обща реализация от 4 297 683 SUV коли, което е със 7.2% повече в сравнение с 2017 година. Втората позиция е за Toyota с 2 830 595 единици, а третата е за VW Group с 2 535 224 единици.
Източник: Focus2Move
Toyota RAV4 приключва 2018 година със статут на най-продаван SUV автомобил, като записва ръст в реализацията си от 3.7% до 830 928 единици. На второ място се подрежда VW Tiguan със 789 928 единици, а на трето е Honda CR-V със 741 302.
В челната десетка при моделите влизат също така Hyundai Tucson (569 987), Nissan Qashqai (519 632), Kia Sportage (482 116), Haval H6 (460 820), Mazda CX-5 (457 283), Nissan Rogue (454 061) и Chevrolet Equinox (437 519).
В статистиката на Focus2Move обаче липсват подробни данни за представянето на наличния в САЩ модел Nissan Rogue Sport, продажбите на който по всяка вероятност са включени в тези на Rogue. Rogue Sport е американската версия на Qashqai и в резултат на това, на челната позиция при моделите би трябвало да бъде именно Qashqai.