Флагманският седан Century на Toyota, предназначен за високопоставени лица и големи фигури от индустрията, за първи път се появи в каросерия SUV. Разкрит тази седмица, този модел, който се нарича просто Century, ще започне да се продава в Япония по-късно тази година на цена от $170 000, съобщават световните автомобилни сайтове.
Тази седмица Toyota Motor представи и нов вид двигатели, които могат да се използват в различни автомобили като хибриди и такива, работещи с биогориво. Но за това след малко. Нек се върнем на новия Century. Наличността ме на други пазари, освен на японския, все още не е обявена, въпреки че има слухове, че този SUV ще се предлага много по-широко от седана, който е ограничен до Япония и няколко други пазара.
Century е голям, каросериен седан, който е създал само три поколения в продължение на повече от половин век. Неговите отличителни черти включват мощен двигател, много пространство и най-високо качество на изработка на Toyota. Същата концепция е пренесена и в SUV автомобила, който е с размерите на Rolls-Royce Cullinan, дълъг е 5,2 метра и разполага с достатъчно място за четирима. От седана е заимствано и уникалното ръчно изработено лого на феникс за радиаторната решетка.

Източник: Wikipedia
Дизайнът на интериора е запазен семпъл, но възвишен. Водачът е изправен пред дигитален инструментален панел и голям екран за инфоразвлекателни системи, както и много физически бутони както на волана, така и на централната конзола.
Единственото предлагано задвижване е plug-in хибридна система с 3,5-литров V-6. Стандартно задвижването се насочва към четирите колела. От Toyota не съобщават с каква мощност разполага SUV Century. Автомобилният производител не разкрива и колко голяма е батерията, но заяви, че автомобилът е проектиран за електрически режим в града и хибриден режим за по-дълги пътувания.
Новият вид двигатели
По време на медийно събитие тази седмица, Toyota, заедно със Subaru и Mazda Motor, показа прототипи на 1,5-литрови и 2,0-литрови двигатели със значително намален обем и височина спрямо настоящите двигатели.
"С тези двигатели всяка от трите компании ще се стреми да оптимизира интеграцията с двигатели, батерии и други електрически задвижващи устройства", обявиха от компаниите съвместно изявление.
Toyota притежава около една пета от Subaru и приблизително 5% от Mazda.
Японският автомобилен производител заяви, че неговият нов 1,5-литров двигател ще постигне намаляване на обема и теглото с 10% спрямо съществуващите 1,5-литрови двигатели, които използва в автомобили като своя компактен Yaris.
Новият 2,0-литров турбо двигател ще има сходни предимства спрямо съществуващите 2,4-литрови турбо двигатели, използвани в по-големи модели и спортните автомобили.