Новият Duster, който е технически базиран на новата платформа CMF-B, идва с ново поколение на трицилиндровия, 1,2-литров, турбобензинов двигател, който, комбиниран с 48V меко хибридно задвижване. Новият модел представлява първия етап от електрификацията на Dacia. Предлаган с шестстепенна ръчна скоростна кутия, този двигател намалява средния разход на гориво и емисиите на CO2 с около десет процента в сравнение с двигател с вътрешно горене с еквивалентна производителност, информира auto-press.net.
Hybrid 140, който Dacia представи и в Jogger в началото на 2023 г., сега се използва и в новото поколение на Duster, с предно или задвижване на четирите колела. Предлага се в многорежимна автоматична скоростна кутия, която има за цел да подобри комфорта при шофиране и, във връзка със системата за управление на енергията и 1,2 кВтч високоволтова батерия, също така да намали консумацията в града с до 40 процента.
Като трети тип задвижване Dacia предлага Duster като Eco-G, който може да работи както с бензин, така и с автогаз (LPG). Според производителя, с този двигател трябва да са възможни пробези от над 1000 километра.
Има три нива на оборудване: "Essential", "Expression" и ново предложение от най-високо ниво с две еквивалентни, но различни функции. Двата най-добри варианта на оборудване се наричат "Extreme" и "Journey". Със своите медно-кафяви акценти, новият Duster Ехtreme е предназначен да се хареса на любителите на открито, които ценят здравия и практичен автомобил.
Вариантът със задвижване на четирите колела на новия Duster има, наред с други неща, модифициран преден дизайн за по-голям ъгъл на заход, различен заден мост и увеличен просвет до 217 милиметра. В новото поколение на модела проходимостта на версията 4x4 е увеличена още повече, тъй като новият Duster TCe 130 4x4 е оборудван с новия Terrain Control, който предлага пет режима на шофиране.
Третото поколение на Dacia Duster може да бъде поръчано от март 2024 г. на цена от 18 950 евро и ще бъде налично в магазините от юни 2024 г. Duster, който излезе на пазара през 2010 г. и получи второ поколение през 2017 г., досега е продаден в над 2,4 милиона броя в почти 60 страни.