Провал на преговорите за търговска сделка между Великобритания и Европейския съюз може да върне британския автомобилeн сектор с 25 години назад. Това предупредиха водещи доставчици на авточасти, призовавайки лидерите да се споразумеят на срещата на върха в Брюксел, пише Reuters.
Европейското сдружение на производителите на автомобили (ACEA) и международната асоциацията на доставчиците CLEPA, заедно с BMW и производителя на спирачки Brembo излязоха с общо предупреждение, че британско напускане без сделка ще бъде катастрофално за индустрията на Острова.
Моделът, по който работи индустрията "точно навреме", разчита на безпрепятствената търговия между Великобритания и континентална Европа, отбелязват бизнес организациите.
"Ако продължаваме да бъдем заложници на тази ситуация, процъфтяващата автомобилна индустрия в Обединеното кралство може да се върне към положението, в което беше преди 20-25 години", каза Роберто Вавасори, член на борда на Brembo и председател на CLEPA.
Възстановяването на автомобилния сектор на Острова през двете десетилетия след упадъка на британския автопроизводител Leyland Motors и неговия приемник Rover Group се дължи на инвестиции от цял свят, посочи Вавасори.
Той заяви, че се чувства "предаден", че производството на Brembo в Ковънтри е изправено пред различна перспектива след Brexit спрямо момента на инвестицията преди 15 години.
Плановете за непредвидени ситуации на автомобилните компании включват временно спиране на производството и търсене на складово пространство за съхранение на части.
"Никакви планове за извънредни ситуации не може да покрие всички реални пропуски, оставени от оттеглянето на Обединеното кралство от ЕС по условията на Световната търговска организация", каза ACEA, визирайки сценарий, при който Великобритания няма да има преференциален достъп до общия пазар на ЕС.
На Острова ежедневно пристигат по около 1100 камиона с части за британския автомобилен сектор. Складовото пространство, което е необходимо, за да гарантира производството за повече от 1-2 дни, не може да бъде осигурено.
Срещата на европейските лидери може да доведе до сключването на временна сделка за Brexit, преди да бъде подписано окончателното споразумение за напускане на специална среща на върха през ноември.
Преговорите между Лондон и Брюксел навлязоха в задънена улица по важния въпрос за статута на границата между Северна Ирландия и Република Ирландия.
BMW обяви резултатите от свое проучване за степента на готовност за Brexit, според което само 10% от британските и 41% от европейските доставчици се чувстват добре подготвени за напускането. Много от тях имат малък или никакъв опит в освобождаването на товари на митницата.
В тунела под Ламанша и в пристанища като Дувър липсва митническа инфраструктура и в някои случаи няма място за паркиране на камиони, които да чакат необходимите проверки, предупреди Стефан Фрайсмут, митнически мениджър в BMW.
Kpace
на 18.10.2018 в 00:08:59 #1Да яздят коне. Ингилиз кола може ли да направи...най- много каруца.