Великобритания забрани реклами на автомобили, произведени от Ford, Fiat Chrysler и Nissan, след като бе установено, че посланията в тях насърчават безразсъдно шофиране, съобщи CNBC.

Британската агенция за рекламни стандарти спря 2 реклами на Ford, тъй като според нея внушават, "че шофирането е начин за освобождаване на гняв, който излага водача и пешеходците на риск." Рекламите се разпространяваха в киносалоните и в YouTube.

От Ford отговориха, че никога не са целяли да насърчават опасното шофиране, а автомобилът в рекламата никога не надвишава скорост от 24 км/ч.

Случаят с Fiat Chrysler също засяга реклама в YouTube, показваща 4 автомобила, които се състезават с висока скорост. Според британския регулатор автомобилната компания е използвала колите си по начин, който би могъл да насърчи "опасно или безотговорно шофиране". Той предупреди, че "скоростта не трябва да бъде фокусът" на бъдещите реклами на Fiat Chrysler.

Рекламата на Nissan показва кола, която спира рязко, за да избегне трафика и да стигне до летището преди другите шофьори. Британският регулатор потвърди, че тя насърчава опасното шофиране, като "преувеличава ползата от безопасността на автомобила" и "опровергава безотговорното шофиране, като показва колата да се движи с прекомерна скорост".