Автмобилният производител Toyota току-що загуби своята корона като най-продавани марки автомобили в света.

Новият фаворит в класацията вече е германският концерн Volkswagen.

С това се приключва четиригодишното лидерство на япоската компания като най-популярна марка сред шофьорите.

Производителят е изправен пред разнообразни предизвикателства - от заплахата за търговски бариери в САЩ до забавяне на търсенето в Китай след нарастване на данците, пише Bloomberg.

През 2016 година Toyota е продала 10.175 милиона возила по света. С това компанията бележи ръст в закупените бройки от 0.2 на сто.

Стойностите са доста близки с тези на новия лидер, като германският концерн е продал 10.3 милиона коли, бусове и товарни автомобили на шофорите по света. VW бележи скок в доставките от 3.8 на сто.

Изоставането на Toyota зад Volkswagen се дължи основно на различията в съдбата на техните най-големи чуждестранни пазари.

Докато японската компания бе затруднена от широк спад на продажбите при автомобилната индустрия в САЩ, то VW се възползва от растежа си в Китай заради някои данъчни облекчения.

Надпреварата между двете марки все още се крепи на двата пазара и през тази година. Toyota реагира на политиките на новия държавен глава отвъд Океана Доналд Тръмп.

А след успеха във втората икономика в света VW е изправена пред забавяне на търсенето в Китай заради изтичане на периода с данъчни облекчения.

Наскоро президентът на САЩ скочи срещу конструирането на коли извън САЩ. Тръмп призова най-популярните автомобилни компании да преместят производствените си мощности от Мексико, ако не искат да се сбъскат със солидни мита за внос.

След заканите Toyota заяви, че ще инвестира 10 милиарда долара в САЩ през следващите пет години.

Toyota инвестира $10 милиарда в САЩ след заканата на Тръмп

Toyota инвестира $10 милиарда в САЩ след заканата на Тръмп

Производителят следва стъпките на свои конкуренти