Топ моделът Volkswagen Golf R400 може да не стигне до серийно производство, въпреки плановете на германския автомобилен гигант.
Може да се окаже, пише autoclub.bg, че R400 е поредната жертва на скандала „Дизелгейт”, който в края на миналата година извади на бял свят данни за 11 милиона автомобили в цял свят, снабдени със софтуеър, който осигурява неверни данни за нивата на вредните емисии на 2-литровите турбодизели на компанията.
R400 е с бензинов двигател, но най-влиятелният и гласовит поддръжник на проекта – бившият вече шеф на направлението „Изследване и развитие” във VW – Хайнц-Якоб Нойсер, е сред тези, които напуснаха компанията заради „Дизелгейт”.
Според източници на Automotive News, във VW все още работят по мотора на R400 – EA888, който обаче най-вероятно ще бъде пренасочен към някои от „по-специалните” модели на Audi.
По-рано този месец от VW намекнаха за „изненада” по случай 40-я юбилей на бестселъра Golf и се очакваше точно R400 да е този сюрприз.
Босовете на VW може би все още не са се отказали от топ версия на Golf. Възможно е следващото поколение на Golf R да получи сериозно увеличение на мощността, която сега е впечатляваща – 292 конски сили.
Все още нито едно от тези предположения не е било официално коментирано от говорител или представител на компанията.