Информация за това, че моделът Volkswagen Passat ще загуби версията седан в Европа излезе още през ноември 2020 г., но тогава се предполагаше, че той ще продължи да се произвежда до края на жизнения цикъл на настоящото поколение B8, тоест до 2023 година. Уви, ръководството на концерна Volkswagen подписа присъдата за седана много по-рано: според британското списание Autocar производството на моделът с четири врати в Германия е прекратено преди Коледа.
Вече е достъпно за поръчки само комбито Passat Variant, което представлява около две трети от продажбите на модела в Европа и което се очаква да има пряк наследник с двигател с вътрешно горене на модернизираната платформа MQB през 2023 година. Седанът ще има наследник под формата на изцяло електрически модел с кодово име Aero B. (търговското име ще бъде различно) - пазарният му дебют също се очаква през 2023 година.
Настоящият европейски Volkswagen Passat B8 дебютира през 2014 г. и претърпя планиран рестайлинг през 2019 г.
Ранното пенсиониране на седана не е коментирано официално, но се смята, че е свързано със силния спад в продажбите на модела Passat, отлив на купувачи на традиционни автомобили към SUV сегмента. И, разбира се, недостиг на микрочипове: една непопулярна версия може да се пожертва, за да има достатъчно силиций за други по-популярни.автомобили.
Ако преди 15 години Passat се продаваше в Европа с тираж над 300 хиляди броя. годишно, след това през 2019 г., според CarSalesBase, търсенето е спаднало до 124 650 единици, през 2020 г. - до 115 363 единици, през първите 11 месеца на 2021 г. са продадени 77 877 единици.
Въпреки това Passat остава лидер в сегмента D-клас, който не е премиум: за сравнение, да кажем, че Skoda Superb беше продадена от януари до ноември миналата година в размер на 43 057 бройки, Peugeot 508 - 23 688 единици, VW Arteon - 19 998 броя, Opel Insignia - 19 411 броя, Ford Mondeo - 12 648 броя, Toyota Camry - 7671 броя, Renault Talisman - 5320 броя, Mazda 6 - 4642 броя.
VW Arteon, между другото, може частично да замени седана Passat: той все още се предлага в Европа в две каросерии - лифтбек и комби, лифтбекът изглежда като седан отвън, тоест е доста престижен. Но като цяло Arteon беше признат за неуспешен модел, няма да има наследник.
Може да се добави, че миналата година, поради ниското търсене, американската версия на седана Volkswagen Passat беше оттеглена от пазара , а в Китай моделът Volkswagen Santana , водещ родословието си от второто поколение Passat , скоро ще бъде свален от поточната линия.
Междувременно производствито на настоящия китайски Passat продължава: миналата година местният седан претърпя рестайлинг и от януари до ноември беше продаден в тираж от 109 778 броя. Но все още не се знае дали китайският Passat ще има наследник.
foxit
на 11.01.2022 в 13:11:06 #1Ако може да спрат и останалите си боклуци ще е най-добре. След резила с емисиите как имат още очи да гледат и лъжат!? Със сигурност това не е единствената им издънка....