Надали има второ мнение по въпроса, че дизайнът на луксозното Volvo XC90 е скандинавски.

Изглежда обаче само той е такъв, защото всички кабели и електрически инсталации в автомобила идват от Мароко, катализаторите - от Южна Африка, ключовете - от Португалия, а батериите - от Южна Корея. А, и да не забравим, че собственикът на марката е китайски.

В разгара на глобалната финансова криза шведската Volvo беше сериозно закъсала, като властите в Стокхолм обаче не предприеха мерки, за да подкрепят компанията, както направиха тези в Германия и САЩ.

И резултатът не закъсня. За тези, които са забравили, тогава фирмата беше продадена на китайската корпорация Geely. Само няколко години по-рано имаше възможност купувачът да е Ford Motor, припомня Bloomberg.

Днес е трудно да се каже, че брандът е наистина скандинавски. Доставчиците на Volvo са от около 50 различни държави. Тази тенденция отразява афинитетът на Швеция към принципите на глобализацията в тяхната пълнота.

Повечето представители на властите в страната са на мнение, че глобалната конкуренция и свободната търговия са ключови за просперитета на държавата. И техните възгледи са в разрез на друга кампания, подета американския президент Доналд Тръмп.