Китайският производител на автомобили Xpeng пусна на пазара електрическо возило с възможност за автономно движение и цял куп други съвременни технологии на цена, която е наполовина по-ниска от тази на Tesla Model 3, съобщават световните агенции.

Седанът Mona M03 е базиран на незавършения проект на компанията за споделено пътуване Didi, която искаше да влезе в силно конкурентния автомобилен сектор на азиатската страна. В крайна сметка тя продаде разработката на Xpeng за 744 милиона долара през миналата година.

Китайската индустрия за електрoмобили е много по-голяма от Nio и Xpeng

Китайската индустрия за електрoмобили е много по-голяма от Nio и Xpeng

Същевременно Пекин затяга регулациите срещу електромобилния сектор

Резултатът е автомобил, който е видимо вдъхновен от Model 3 - даже съоснователят и главен изпълнителен директор на Xpeng Хе Сяопен директно заяви по време на представянето в Пекин, че името е в чест на изключително успешното возило от компанията на Илон Мъск.

Освен външният вид, салонът също изглежда познато - с табло без бутони, асистент с изкуствен интелект и система за автономно шофиране в Max модификацията си. M03 е малко по-голяма кола от Model 3, но при всичките си варианти има само един електромотор и се използват относително малки батерии - 51,8 kWh и 62,2 kWh с железен фосфат.

Повече автономия би трябвало да се постига чрез подобрената аеродинамика, като Хе посочи, че Mona M03 харчи по около 11,5 kWh на 100 километра.

Volkswagen и китайската Xpeng готвят два нови модела електромобили за 2026 година

Volkswagen и китайската Xpeng готвят два нови модела електромобили за 2026 година

Двете компании подписаха споразумение за сътрудничество и ще започнат съвместно да се снабдяват с части за превозни средства

Версията Max може да паркира сама без никой зад волана и да се управлява автономно по често посещавани пътища. Анализаторите казват, че M03 бележи отклонение от утвърдения имидж на Xpeng като премиум марка за електромобили и ще въведе подкрепената от Volkswagen компания в пренаселения сегмент на достъпни автомобили, доминиран от BYD.

Хе Сяопен заяви, че M03 е "единственият автомобил с напреднало автономно шофиране", продаван за по-малко от 200 000 юана. Версията "Max" със самоуправляващи се функции започва от 155 000 юана (21 700 долара или 38 212 лева). Базовият модел е още по-евтин - 119 800 юана.

Mona M03 получи 10 000 поръчки в рамките на час след пускането си в продажба, съобщи Xpeng в публикация в социалните медии във вторник. Производителят на автомобили е доставил 30 200 автомобила през второто тримесечие, което е малка част от 982 700-те единици на BYD за същото тримесечие.