Японският автомобилен гигант Subaru обяви цели за продажбата и производство на електрически превозни средства, като се стреми към годишни глобални продажби от 200 000 броя до 2026 година, съобщава Reuters.
От компанията, известна със своя кросоувър Outback и силната си популярност на пазара в Северна Америка, обявиха, че ще се насочат към годишен производствен капацитет на изцяло електрически автомобили от 400 000 броя до 2028 година.
Половината от този капацитет ще бъде осигурен от смесена производствена линия за конвенционални и електрически превозни средства, като компанията планира да започне производство на батерии за електромобили около 2025 година.
Останалата половина ще дойде от производствена линия, фокусирана изцяло върху електромобилите, в нова фабрика, която компанията обяви през 2022 година.
Subaru отдавна има силно присъствие на пазара в САЩ, който представлява близо 70% от общите глобални продажби на компанията. Продажбите за последната фискална година, приключила на 31 март, възлизат на 852 000 броя.
Компанията се надява да достигне глобално производство от 1 милион автомобила през новата финансова година.