Subaru най-сетне представи първия си електромобил. Solterra е резултат на 2-годишно сътрудничество с най-големия акционер в компанията, Toyota, която пък наскоро също показа първия си изцяло електрически автомобил масово производство.

Технологичният скок към електромобилите затруднява малките производители като Subaru, която нямат средствата за развойна дейност. И представлява възможност за големите — като Toyota — да привлекат по-дребните конкуренти още по-близо.

Снимка 553304

Продажбите на Subaru са по-малко от една десета от тези на Toyota, която е най-големият производител в света. Toyota притежава една пета от Subaru, както и 5% в Mazda. Последната планира 13 електрифицирани автомобила до 2025 г., включително електромобили и хибриди, които ще ползват технологиите на Toyota.Solterra ще се произвежда именно от Toyota в Япония, а ако моделът се докаже, Subaru ще започне да го произвежда и в завода си в САЩ. Toyota е пионер в хибридните автомобили, но не бърза да навлезе на пазара на електромобили.

Моделът има възможност да измине 530 км с едно зареждане, а версията със задвижване на четирите колела ще изминава 460 км. Батерията е 74,1kW и се зарежда до 80% за 30 минути.

Toyota разкри детайли за първия си електромобил масово производство

Toyota разкри детайли за първия си електромобил масово производство

bZ4X ще разполага със соларни панели, които ще осигуряват 1 800 км пробег годишно